تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر تسریع کمک به تخلیه آب منازل کنارک

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تخلیه آب باران از محله‌های کُنارک باید با سرعت بیشتری انجام شود گفت: امیدواریم با افزایش پمپ‌های کف‌کِش بزرگ‌تر و با دِبی بالا بتوانیم هرچه سریع‌تر کار تخلیه آب از محله‌ها و خانه‌ها را به اتمام برسانیم.
کد خبر: ۱۰۲۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳ 05 January 2022

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی شامگاه سه‌شنبه در گفت و گوی زنده با شبکه خبر اظهار داشت: تقریبا طی چهار روز اخیر بیش از ۳۳۰ میلی‌متر بارش باران در این منطقه از سیستان و بلوچستان ثبت شده است.

به گفته وی، همزمان با بارش‌های نخستین گروه‌های جهادی، شهرداری و همه مجموعه‌های کمیته بحران تلاش کردند تا آب معابر را تخلیه کنند و کارهم به خوبی پیش می‌رفت، اما از روز گذشته تا کنون بارش جدیدی داشتیم که اعلام شد طی ۲۰ دقیقه ۱۲۰ میلی‌متر باران در کنارک باریده است و تقریبا همه خانه‌ها در آب هستند و در همین راستا تلاش کردیم چادرهای موقتی را فراهم و اهالی را  به این چادرها منتقل کنیم، اما بسیاری از مردم هم تمایلی ندارند بیرون از خانه خود ساکن شوند و می‌خواهند هرچه سریع‌تر کار تخلیه آب از خانه‌هایشان به اتمام برسد.

مدرس خیابانی افزود: تقریبا همه گروه‌های مقابله با بحران، شهرداری، فرمانداری کُنارک، شهرداری کلان‌شهرهایی همچون مشهد درحال کمک هستند تا آب از معابر و خانه‌ها تخلیه شود.

وی تاکید کرد: حجم آب بیش از میزانی است که انتظار می‌رفت.

استاندار در خصوص اسکان اضطراری مردم گفت: تمامی مناطقی که قابل اسکان بود همچون مدرسه‌ها، مساجد و چادرهای امدادی مهیا شده است و بسیاری از مردم در این مکان‌ها اسکان داده شده‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: پمپ‌های متعددی برای تخلیه آب وصل شده اما توان این پمپ‌ها کم است و به پمپ‌های بزرگتری نیاز داریم البته گروه‌هایی از شهرداری تهران در مسیر کنارک هستند و امیدواریم با کمک همه گروه‌ها بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم. ابتدا باید آب معابر تخلیه شود، درغیر اینصورت نمی‌توانیم آب خانه‌ها را تخلیه کنیم.

وی افزود: به نظرم بیشترِ آب باران در چهار محله کُنارک که حالت گودال‌مانند دارند جمع شده است.

مدرس خیابانی در خصوص مشکلات روستاها هم گفت: برق و راه برخی روستاها قطع شده است و متولیان امر در تلاشند که این مشکلات را حل کنند. در شهرستان کُنارک که یک شهرستان ۵۰ هزار نفری است حدود ۲ هزار خانوار درگیر آبگرفتگی خانه‌هایشان شده‌اند.

رییس مدیریت بحران استان در پاسخ به این سوال که آیا مواد غذایی فراهم شده یا خیر بیان داشت: سلامتی خانواده‌ها و تخلیه آب برای ما حائز اهمیت است، تلاش می‌کنیم که ابتدا مردم اسکان پیدا کنند و آب تخلیه شود و همزمان غذا هم تامین می‌شود. از سه روز گذشته غذای گرم در شهرستان کنارک در حال توزیع است. پتو و وسایل اضطراری اسکان موقت، تامین شده است.

استاندار در رابطه با وضعیت آب ورودی پشت سدهای جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تقریبا حجم مخازن سدها تکمیل شده است و امیدواریم بارش‌های بعدی که برای پنجشنبه پیش‌بینی شده به این شدت نباشد و اگر بارش‌ها به شدت روزهای اخیر باشد حتما سدهای جنوب استان سرریز خواهند کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار