هیچ کس نمی تواند ایران را از صحنه جغرافیای جهان و سیاسی دنیا حذف کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس ابراز داشت: هیچ کس نمی تواند ایران را از صحنه جغرافیای جهان و سیاسی دنیا حذف کنند و زمانی که انقلاب اسلامی در نبرد جانانه هشت ساله برای اولین بار در تاریخ ۲۰۰ ساله ایستادند و یک وجب از خاک کشور جدا نشد.
کد خبر: ۱۰۲۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 10 February 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: اسماعیل محبی پور در همایش وحدت انقلابی در شهرستان اوز اظهار داشت: هرگاه وحدت ضابطه مند با انقلابی گری معنا حقیقی یابند نتیجه آن منجر به تشکیل جامعه قوی تر، مقتدر ، مستحکم و کارآمد خواهد بود.

معاون استاندار فارس گفت: مصداق عینی وحدت انقلابی در حماسه وحدت آفرین و عظیم ملت در یوم الله ۲۲ بهمن و یا روز قدس مشخص می شود؛ آنجا که مردم با وحدت و یکپارچگی ندای استکبار و استبداد ستیزی سر می دهند.

محبی پور یادآور شد: در وحدت بر مبنای انقلابی گری همه به دنبال حل مشکلات مردم هستند، در برابر تحریم و تهدید و تطمیع و فشارهای دشمن مقاومت می کنند.

معاون استاندار فارس گفت: وحدت انقلابی یعنی اینکه بین اهل سنت متدین با سنی های افراطی و با رویکردها و حرکت های جنایتکارانه آنها و همچنین بین شیعیان واقعی و اصیل ایرانی با شیعه انگلیسی باید تفکیک قایل شد.

او گفت: وحدت انقلابی همچنین یعنی اینکه بین شیعه واقعی و اصیل ایرانی با شیعه وابسته با برنامه های انگلیسی باید خط کشی کرد تفکیک قایل شد

این مقام مسوول بیان کرد: وحدت انقلابی یعنی اینکه رویکردهای تفریطی و بدون مرزبندی کنار گذاشته شود و همچنین از نگاه های افراط گرایانه به اسم انقلابی گری که هرگونه همگرایی و وحدت را به نقد می کشد نیز اجتناب کرد.

محبی پور تصریح کرد: وحدت خود البته دارای ضابطه و شاخص هایی است که بر مبنای در هم تنیدیگی و به هم پیوستگی عوامل درون جامعه اسلامی معنا می یابد.

معاون استاندار فارس گفت: مهمترین دلیلی که امروز ضمن تاکید بر ملیت و ایرانی بودن خود باید روی ان تاکید داشت همین وحدت دینی است؛ بزرگترین گرایش های مذهبی یعنی اهل سنت و اهل شیعه در کنار هم این شیرازه وحدت آفرین در جمهوری اسلامی را به وجود آورده اند.

وی گفت: این کشور در ادامه راه هم اگر می خواهد مسیرهای سعادت، ترقی و تعالی خود در ابعاد مختلف طی کند راهی جز حرکت در مسیر وحدت و همگرایی ندارد.

معاون استاندار فارس همچنین به دیگر شاخصه ها و دلایل برای اهمیت و ضرورت وجود وحدت و همگرایی در کشورمان اشاره کرد و گفت: حرکت در این مسیر آنقدر با اهمیت و ارزشمند است که هم امام راحل و هم رهبری فرزانه انقلاب بارها تاکید کرده اند که هر حنجره ای که بر اختلاف های مذهبی بدمد بدانید که آن شخص در مسیر دشمن و زمین دشمن بازی می کند و شکی در آن نیست.

محبی پور یادآور شد: هرجایی که دیدید بر اختلافات مذهبی دمیده می شود و کسانی به هر بهانه ای بر این موضوع دامن می زنند، باید با دیده شک و تردید در انقلابی بودن و دلسوز بودن این شخص نگاه کرد و در اخلاص و تقوای سیاسی و اخلاقی این وی باید شک کرد.

او ابراز داشت: امروز اگر اعتقاد داریم که ایران دشمن دارد و این جغرافیای وسیع و با اهمیت با این همه منابع، موقعیت و داشته های فرهنگی و اقتصادی و معدنی مورد طمع ورزی دشمنان است، باید بیش از پیش بر اصل وحدت و دوری از تفرقه و اختلاف های کاذب تمرکز کرد.

این مسوول اضافه کرد: ابراز داشت: هیچ کس نمی تواند ایران را از صحنه جغرافیای جهان و سیاسی دنیا حذف کنند و زمانی که انقلاب اسلامی در نبرد جانانه هشت ساله برای اولین بار در تاریخ ۲۰۰ ساله ایستادند و یک وجب از خاک کشور جدا نشد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس گفت: حفظ وحدت یک ضرورت و تاکید دینی و ملی است و دولت و مجموعه مدیریت اجرایی استان هم با تمام توان و به صورت ویژه از این موضوع حمایت خواهد کرد.

محبی پور یادآور شد: مردم دیار لارستان بزرگ و شهرستان های جنوبی فارس اعم از شیعه و سنی سالهاست که با درک و بینشی عمیق و به معنای واقعی کلمه بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت و همگرایی، زندگی مسالمت آمیز وبا دوری از کینه ورزی های بیهوده و منازعات مذهبی در کنار همدیگر هستند.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: این وحدت مثال زدنی در میان اهل تشیع و تسنن مناطق جنوبی فارس که برادرانه و با نفی تفرقه و تمرکز بر مشترکات دینی، ملی و اسلامی و انسانی می تواند به عنوان الگویی تمام عیار مبنای حرکت وحدت بخش در دیگر جاهای کشورمان قرار گیرد.

محبی پور تاکید کرد: حفظ وحدت بسیار برای رونق منطقه ضروری است و باید مراقب بود و اجازه ندهیم که برخی اختلاف‌ نظرها، اختلاف سلیقه‌ها و گاه کینه‌های شخصی و غرض‌ ورزی‌ها سبب بروز تفرقه میان برادران اهل تشیع و تسنن شود و ما هم با جدیت شرایط را برای حرکت های وحدت آفرین در منطقه پیاده خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار