اخبار انتظامی مازندران در ۴ اردیبهشت

فتنه فضای تاریکی را در افراد و بنیان جامعه ایجاد می کند که معاویه و بنی امیه برای تخریب حکومت اسلامی و شیعی چه در زمان امام علی (ع) و حتی سال ها بعد از آن از روش های مختلفی برای این امر استفاده کرد.
کد خبر: ۱۰۴۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۱ 25 April 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 4/02/1401 تقدیم حضورتان می گردد .


لزوم نهادینه شدن رفتار، گفتار و عملکرد اسلامی در جامعه 
نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تاکید بر توجه جدی به جهاد تبیین، گفت: رفتار، گفتار و عملکرد اسلامی باید در جامعه و کارکنان همه سازمان ها و نهادهای مسئول نهادینه شود. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حضرت آیت الله "محمدباقر محمدی لائینی" در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی استان مازندران با آرزوی قبولی طاعات و تسلیت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع)، گفت: از مهمترین اتفاقات زمان حکومت حضرت دشمنی ها و تحرکات دشمنان بر علیه حکومت امام علی (ع) بوده است که مهمترین و خطرناکترین آن فتنه معاویه و بنی امیه بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به این که آن حضرت همواره بیم خطر فتنه معاویه ها و بنی امیه ها را به مسلمانان و پیروان خود داده بود، تصریح کرد: فتنه فضای تاریکی را در افراد و بنیان جامعه ایجاد می کند که معاویه و بنی امیه برای تخریب حکومت اسلامی و شیعی چه در زمان امام علی (ع) و حتی سال ها بعد از آن از روش های مختلفی برای این امر استفاده کرد.
آیت الله لائینی یکی از روش های فتنه انگیزی معاویه را یاغی گری و سر پیچی معاویه از حکومت مرکزی برشمرد و اظهار داشت: معاویه برخلاف زمان پیامبر و بعد از آن که همه زمامداران تابع حکومت مرکزی بودند، یاغی گری را پیش گرفت و با اعلام استقلال زمینه یک جنگ بزرگ را فراهم کرد.
امام جمعه شهرستان ساری یکی دیگر از روش های فتنه انگیزی معاویه را تبلیغات سوء و عوام فریبانه برشمرد و اظهار داشت: از ویژگی های تبلیغات سوء و عوام فریبانه هیجانات، احساسات، دروغ و تعصبات بجای یک فکر و تفکر صحیح و واقعیت گراست .
وی با بیان این که جهاد تبیین در نقطه مقابل این تفکرات قرار دارد، خاطر نشان کرد: در جهاد تبیین یک بعد از آن که بیان واقعیت است به فرد، آزادی تفکر، اندیشه و بررسی صحت و سقم قضیه داده می شود.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران جهاد تبیین و بیان واقعیت ها را یک وظیفه اصلی همگان برشمرد و اذعان داشت: وظیفه امروز ما بیان واقعیت های زمان، پیشرفت ها و دستاوردهای و قوت های حاصل شده در حکومت اسلامی است که دشمنان همواره با تبلیغات سوء و فرافکنانه سعی در سیاه نمایی و پنهان کردن آن را دارند.
آیت الله محمدی لائینی هدف دشمن در تبلیغات سوء و عوام فریبانه در عصر حاضر را عدم بیان واقعیت ها بین جامعه مسلمانان اعم از شیعه و سنی برشمرد و گفت: جهاد تبیین، زمینه فکر و آزادی انتخاب را فراهم می کند. اما تبلیغات سوء معاویه صفتان بستر فکر را تعطیل و بر هیجانات و احساسات و تعصبات بستری خطرناکتر از کارهای معاویه ساخته اند.
وی ناامن سازی قلمرو حکومت امام علی(ع)  با آشوبگری و ایجاد فتنه در نقاط مختلف با بسیج گروه ها و قبایل منحرف را از دیگر اقدامات عوام فریبانه معاویه برشمرد و گفت: نمونه آن را در چند دهه اخیر نیز شاهد بودیم .
محمدی لائینی اذیت ، آزار و کشتار طرفداران حضرت علی(ع) به وسیله عمال آن زمان را از دیگر فتنه های معاویه برشمرد و با بیان این که در آن زمان رفتار معاویه به گونه ای بود که کسی حتی جرات بردن نام آن حضرت را هم نداشت، اظهار کرد: امروز هم نظیر همان رفتارها را در جامعه شاهدیم.
آیت الله لائینی نفوذ و خریدن عناصر، افراد، فرماندهان و صاحبان منصب با وعده های واهی را از دیگر ترفندهای معاویه ای برشمرد و بیان داشت: این ها همه از مشکلاتی بود که آن حضرت در زمان حکومت خود با آن مواجه بود و نمونه های آن را نیز در زمان خود شاهدیم.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران، دینداری، خداشناسی و عمل به فرامین اسلام را از جمله نکاتی برشمرد و با بیان این که با تربیت فرزندانی صالح و مومن می توان حق خود به آن حضرت را ادا کرد، افزود: تمامی نهادها و سازمان هایی که در این مسیر مسئولیت دارند و متولی این امور هستند باید به رسالت و وظایف انقلابی خود به خوبی عمل کنند.
حضرت آیت الله محمدی، گفت: رفتار اسلامی، گفتار اسلامی و عملکرد اسلامی باید در کارکنان همه نهادها و همچنین جامعه اسلامی ملموس و محسوس باشد تا دینداری به نسل های بعد منتقل شود و آنان بدانند که از نسلی دیندار و خداشناسند و دینداری و خداشناسی همواره به عنوان چراغ راهی برای آنان باقی بماند. خبرنگارخبرگزاری تابناک مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار