جشن نیکوکاری در استان یزد آغاز شد

جشن نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه روز چهارشنبه بصورت نمادین با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در مدرسه دخترانه زینب کبری (س) شهرستان تفت آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶ 04 March 2015
به گزارش تابناک یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این آیین گفت: فرهنگ ملی ما متاثر از فرهنگ دینی، مملو از نمادهای نیکوکاری و احسان به دیگران و در طول تاریخ هم این احساس دیده شده است.
محمدعلی طالبی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) افزود: آن حضرت نماد کاملی از نیکوکاری، عطوفت و مهربانی هستند و تمام ائمه (ع) نیز نمونه عینی و حقیقی از این شاخص ها بودند.
وی با اشاره به توصیه فرهنگ غنی اسلام به نیکوکاری خاطرنشان کرد: توصیه اسلام انفاق و رسیدگی به حال محرومان است.
این مسوول ادامه داد: تمدن و فرهنگ ملت ایران کمک به هم نوع را از دیر باز در متن خود جاداده و مشارکت، حضور و کمک امروز مردم نمونه کامل از این فرهنگ است.
به گزارش ایرنا، مدیرکل کمیته امداد استان یزد نیز در این آیین گفت: اسلام هر فرد مسلمان را نسبت به سه موضوع فرد، خانواده و جامعه مسوول می داند.
محمد اکبری افزود: اصلی ترین مسوولیت هر فرد نسبت به جامعه هم افزایی و کمک به هم نوع است.
جشن نیکوکاری امسال با شعار شور نیکوکاری و اکرام فاطمی سه روز ادامه دارد.

بکهزار و 700 پایگاه ثابت و سیار در یزد برای برگزاری جشن نیکوکاری برپا شده است.

هزینه های جمع آوری شده در مدارس صرف امور دانش آموزان بی بضاعت همان مدرسه می شود.

یکهزار و 850 یتیم زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند و در مجموع حدود 40 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 50 هزار نفری استان یزد زیر پوشش کمیته امداد هستند.

دیدار با مسوولان استان، افتتاح طرحهای مسکن و اشتغال، برگزاری کارگاههای آموزشی و سرکشی از خانواده مددجویان از جمله برنامه های هفته احسان و نیکوکاری در استان یزد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار