جمع آوری کالاهای غیر استاندارد در البرز

کد خبر: ۱۰۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲ 01 October 2015
مدیر کل استاندارد استان البرز از اجرای طرح طاها و جمع آوری کالای غیر استاندارد از سطح مراکز تولید و عرضه در این استان خبر داد.

فتانه شکرالهی روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود:اجرای هماهنگ استاندارد ( طرح طاها) برای جلوگیری از عرضه کالاهای بی کیفیت در این استان اجرا می شود.

وی اظهار کرد:در اجرای این طرح صاحبان مغازه ها با کالاهای مشمول استاندارد اجباری آشنا شده و باید از خرید و فروش آنها خودداری کنند.

شکرالهی، شناسایی و استاندارد سازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری ، ارتقای سطح کیفی فرآورده ها به منظور تامین ایمنی و سلامت جامعه و اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران را از اهداف مهم اجرای طرح طاها برشمرد.

وی یادآور شد: طرح طاها باعث افزایش ارتباط استاندارد با بازار فروش و تشویق مردم به استفاده از کالاهای مورد تایید سازمان استاندارد می شود.

مدیر کل استاندارد البرز گفت: اجرای طرح طاها ضمن تقویت گروه های بازرسی، زمینه کنترل و کاهش ورود کالاها بی کیفیت به بازار را بیش از پیش فراهم می کند.

وی با تاکید بر اجباری بودن استاندارد انواع نوشیدنی گفت: شهروندان از آب میوه های استفاده کننده که دارای نشان استاندارد است.

شکرالهی اظهار کرد: بازرسان اداره کل استاندارد البرز در صورت مشاهده عرضه آب میوه غیر بهداشتی و غیراستاندارد اقدام به جمع آوری آن خواهند کرد.

وی ادامه داد: مردم می توانند در صورت اطلاع از اسامی و محل تولید و توزیع مواد غذایی غیراستاندارد ، از طریق سامانه تلفنی 1517 به این اداره کل ، اطلاع دهند تا اقدامات قانونی لازم صورت پذیرد.

مدیر کل استاندارد البرز یادآور شد: کاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید کننده به رعایت ضوابط ، موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است.

وی گفت: طبق قانون تولید ، توزیع و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری با کیفیت پایین تراز استاندارد یا بدون علامت استاندارد ملی ممنوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار