اختصاص اعتبار ویژه‌ برای مرمت بازار تاریخی اراک در دستور کار قرار دارد

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تخصیص اعتبار ویژه‌ برای مرمت بازار تاریخی اراک در دستور کار قرار دارد و این مهم با جدیت در اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶ 12 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،  علی اصغر شالبافان روز پنجشنبه در جریان بازدید از بازار تاریخی اراک، افزود: بازار اراک یکی از بناهای استثنایی کشور است و حفظ و نگهداری آن باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار داشته باشد.
او ادامه داد: معرفی هر جه بیشتر این اثر فاخر فرهنگی و تاریخی و حمایت از کسب و کارهای سنتی مستقر در آن می‌تواند ظرفیت مهمی در راستای جذب گردشگر باشد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید خود از منطقه ویژه گردشگری گردو اراک نیز اظهار داشت: این منطقه هم به لحاظ جاذبه های طبیعی و هم دسترسی به محیط شهری و نیاز شهروندان و مسافران حائز اهمیت است.
شالبافان ادامه داد: زیرساخت‌های اجرای طرح دره گردشگری گردو با تعامل و همکاری مسئولان اجرایی ذیربط فراهم شده و با قطعی شدن واگذاری زمین به شهرداری از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، امکان جذب سرمایه گذار فراهم و محیطی برای گذران اوقات فراغت شهروندان اراک مهیا می کند.
او تاکید کرد: بخشی از این منطقه تاکنون تدابیری اندیشیده نشده و با مذاکرات انجام شده و اعلام آمادگی شورای شهر و شهرداری کلانشهر اراک امید است در اسرع وقت بخشی از کاستی های موجود اوقات فراغت شهر اراک جبران شود.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در محلس شورای اسلامی نیز گفت: اقدامات قابل قبولی در منطقه نمونه گردشگری گردو از سوی مدیریت شهری و همچنین منابع طبیعی انجام شده و اداره کل منابع طبیعی سال گذشته بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح تامین و تزریق کرد و امسال نیز اعتبار ویژه ای در این راستا پیش بینی شده که در سفر رئیس جمهوری به اراک پیگیری می‌شود.
محمدحسن آصفری افزود: ساماندهی این منطقه برای تبدیل شدن به یک منطقه ویژه گردشگری نیازمند همکاری و هماهنگی دستگاهای مسئول است که باید مورد توجه قرار گیرد.
دیدار با نماینده ولی فقیه در شهر اراک،  بازدید از بازار تاریخی اراک، بازدید از روستای هدف گردشگری وفس و روستای اناج بازدید از شهرستان کمیجان و شهرستان خنداب و حضور در جشنواره ثبت ملی شده سمنو در شهر آشتیان از دیگر برنامه های این سفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار