بيش از 24 ميليون نفر به سواحل گيلان سفر کردند

کد خبر: ۱۰۷۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵ 06 October 2015
ورود گردشگران به سواحل استان گیلان در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد 9 درصدی همراه بوده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران ‌(مانا) اظهار داشت: با اغاز مهر و آغاز فصل بازگشایی مدارس، همچون سایر نقاط کشور به تدریج شاهد کاهش میزان گردشگران ورودی به استان گیلان بودیم.
رضا علیزاده گفت: با گذشت دهه نخست مهر ماه، هم اکنون ورود گردشگران به استان گیلان با کاهش چشمگیری در مقایسه به تابستان همراه شده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان اذعان داشت: در شش ماهه نخست سال جاری، 31 میلیون و 731 هزار و 975 هزار نفر به سواحل استان گیلان سفر کردند.
وی یادآور شد: این آمار در مقایسه با میزان گردشگران داخلی ورودی به سواحل گیلان در مدت مشابه با رشد 9 درصدی همراه بوده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: تمام این گردشگران ورودی به سواحل و شهرستانهای ساحلی استان گیلان برای استفاده از جاذبه های دریا و ساحل سفر می کنند.
این مقام مسئول در استان گیلان در ادامه در خصوص وضعیت گردشگری تابستانی در استان گیلان تصریح کرد: همچنین در شش ماهه نخست سال جاری، 15 هزار و 718 نفر گردشگر خارجی از جاذبه های گردشگری استان گیلان بازدید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 6.13 درصدی برخوردار بوده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت : این گردشگران به طور عمده از آذربایجان، گرجستان، روسیه، عراق، هند، کویت، بوسنی، برزیل، تاجیکستان، فرانسه، آلمان، بلغارستان، ژاپن، پاکستان، آمریکا، سوئد، امارات و ایتالیا وارد استان گیلان شدند.
وی با اشاره به ورود چشمگیر گردشگران تابستانی به استان گیلان در سال جاری بیان کرد:
مسال در مجموع 24 میلیون و 382 هزار و 7 نفر گردشگر داخلی در سه ماهه تابستان به استان گیلان سفر کردند و تابستان گذشته 22 میلیون و 678 هزار و 17 نفر گردشگر داخلی وارد استان گیلان شده بودند.
این مقام مسئول در استان گیلان، خاطرنشان کرد : گردشگری در مناطق ساحلی گیلان در مقایسه با سال گذشته با رشد 7.51 درصدی همراه بوده است و آمارها نشان می دهد 20 میلیون 516 هازر و 967 هزار نفر از گردشگران تابستانی ورودی به گیلان در این استان اقامت شبانه داشته اند.
وی تصریح کرد: این در حالی است که تابستان سال گذشته 18 میلیون و 92 هزار و 831 نفر در استان گیلان اقامت داشته اند.
علیزاده گفت: شهرستان های انزلی، رشت، آستار،رودسر،لاهیجان،لنگرود،تالش،فومن، ماسال و آستانه اشرفیه به ترتیب بیشترین میزان گردشگران تابستانی امسال را به خود اختصاص داده بوند.
وی گفت: از هم اکنون در حال برنامه ریزی برای خدمات رسانی مناسب به گردشگران نوروزی و تابستانی سال آینده هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار