کشف 90 درصد از جرائم فضای مجازی توسط پلیس فتا در مازندران

رئیس پلیس فتای مازندران با بیان اینکه از زمان فعالیت فتا تاکنون 90 درصد از جرائم فضای مجازی در استان را کشف کردیم، گفت: یکی از بنیادی‌ترین نیازهای بشر، بحث امنیت است.
کد خبر: ۱۰۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ 07 October 2015
به گزارش تابناک مازندران از شهرستان ساری، حسن محمدنژاد بعدازظهر امروز در گردهمایی فرهنگ، رسانه و امنیت اجتماعی در فضای مجازی اظهار کرد: میهن اسلامی ما به واسطه عروج ملکوتی برخی هموطنان در حادثه منا، غرق در ماتم است و به بازماندگان این افراد تسلیت عرض می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه توسعه روزافزون فضای مجازی بر این شده تا در کشور زمینه فعالیت پلیس فتا مهیا شود و مجریان این فضا را دستگیر کند، افزود: همان‌طور که فضای مجازی بستری برای فعالیت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... است، برخی مجرمان برای کسب مال در این فضا کار می‌کنند.
رئیس پلیس فتای مازندران با بیان اینکه از زمان فعالیت فتا تاکنون 90 درصد از جرائم فضای مجازی در استان را کشف کردیم، گفت: یکی از بنیادی‌ترین نیازهای بشر، بحث امنیت است و مردم از ارکان مهم امنیت در جوامع امروزی هستند.
این مسئول با تأکید بر افزایش سرمایه اجتماعی، تصریح کرد: امنیت در فضای مجازی، محصولی جمعی است و تمامی کاربران در تأمین آن باید ایفای نقش کنند و پلیس فتا هم گام‌های موثری برای ایجاد امنیت در فضای مجازی برداشته است.
محمدنژاد با بیان اینکه ایجاد امنیت نیازمند مشارکت همه اقشار است، ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی از معضلاتی است که در فضای مجازی با آن روبه‌رو هستیم و مخاطراتی برای کاربران به همراه دارد و کاربران باید به تمامی هشدارهایی که از سوی فتا عنوان می‌شود، توجه کنند.

* مدیران برای پاسخگویی از روابط‌ عمومی بهره ببرند

در ادامه این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سخنانی گفت: از زمان پیدایش اینترنت و حضور بشر در فضای مجازی، ظهور اختراعات، ابداعات و ایده‌های جدید بسیار به هم نزدیک شده است.
احد جاودانی با بیان اینکه اطلاعات به واسطه پیدایش اینترنت، به سرعت در اختیار افراد قرار می‌گیرد، افزود: تغییرات به صورت لحظه‌ای صورت می‌گیرد و بروز این پدیده بار مثبت و منفی به همراه دارد.
وی با اشاره به اینکه اینترنت مانند چاقوی دو لبه است که اثرگذاری مثبت و منفی دارد، گفت: زمانی علوم محصور در کتابخانه‌ها بود اما امروز از طریق اینترنت می‌توان وارد کتابخانه‌های بزرگ دنیا شد و از این کتاب‌ها استفاده کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه خبرگزاری‌هایی اخبار را هدایت شده و کانالیزه شده به دنیا ارسال می‌کردند، تصریح کرد: فضای مجازی، محصور بودن اطلاعات را شکسته و مخاطب می‌تواند خبر را از منابع مختلف کسب کند.
این مسئول با اشاره به اینکه مرزهای جغرافیایی را می‌توان با مرزبانی حفاظت کرد، ادامه داد: اینترنت این مرزها را شکسته و کشورها را در هم دیگر قرار داده و ارتباط‌ها نزدیک شده است.
جاودانی با بیان اینکه فرامرزی بودن اینترنت، فرهنگ‌ها و باورها را به یکدیگر نزدیک کرده است، خاطرنشان کرد: انتقال ارزش‌ها و معرفی الگوها از کارکردهای مثبت اینترنت بوده و توسعه مشارکت‌های اجتماعی هم در این زمینه است.
وی با اشاره به نیازمند ساماندهی رسانه‌ها هستیم، اظهار کرد: رصد کردن رسانه‌های مکتوب راحت‌تر است اما رسانه‌های مجازی کار را مشکل می‌کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه تاکنون 42 پایگاه خبری از وزارت ارشاد مجوز فعالیت دارند و 43 سایت تقاضای مجوز کردند و 23 سایت بدون مجوز فعالیت می‌کنند، افزود: فعالان این عرصه را دعوت می‌کنیم برای دریافت مجوز اقدام کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه نقد اقدام پسندیده‌ و بررسی دقیق یک رخداد است، گفت: در نقد، منصفانه یک رخداد را به جامعه معرفی می‌کنیم و نباید در نقد عنصر انصاف را فراموش کنیم.
جاودانی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری نقد با تخریب متفاوت است، تصریح کرد: رسانه‌های ما در مازندران به دنبال تخریب نیستند و مدیران اگر در موضوعی مورد نقد قرار گرفتند با سعه‌صدر برخورد کرده و در مازندران کم‌تر می‌بینم در ساختار ادارات از اداره روابط‌ عمومی برای پاسخگویی و تنویر افکار عمومی استفاده کنند.
وی  با اشاره به کارکرد فردگرایی اینترنت و فاصله انداختن با جمع‌گرایی، گفت: اگر فرهنگ استفاده از یک تکنولوژی در جامعه گسترش نیابد آن تکنولوژی به تهدید تبدیل می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار