خطیب جمعه قم:

از جنایات آل سعود به سادگی عبور نمی‌کنیم/ تشیع انگلیسی ابعاد حماسی عاشورا را تضعیف می‌کند

مبادا هیئت‌های ما اسیر تبلیغات شیعه انگلیسی، خرافات و افراد منحرف شود عاشورا پدیده زنده‌ای است که نباید آن را تحریف کنیم برخی درصدد تحریف آن هستند همانند واقعه‌ی صلح امام حسن(ع) که دچار تحریف شد و آن را با سازش یکی دانستند و رهبر معظم انقلاب در این‌باره فریاد زدند که صلح امام حسن(ع) به‌واسطه‌ی سازش نبود بلکه به دلیل خیانت دشمنان انجام گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰ 09 October 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در حرم حضرت معصومه(س) در خصوص مسائل سیاسی کشور گفت: مسئولان باید به این نکته مهم توجه کنند که در قضیه برجام هرگونه اقدام در پرتو رهنمودهای رهبر معظم انقلاب انجام شود، نقطه ضعف‌ها در برجام شناسایی شود و نباید از حق قانونی خود بگذریم.

وی تصریح کرد: ما در موضوع برجام، باید حق دفاع از خود، حمایت از مقاومت اسلامی و گفتمان برخورد با استکبار جهانی و آمریکا را حفظ کنیم و از این حقوق نباید کوتاه بیائیم هم‌چنین نباید تصور کنیم که مذاکره با آمریکا مشکلات ما را برطرف می‌کند، چون آنها در هر زمینه‌ای دست‌اندازی می‌کنند و طبق پرونده‌های موجود نمی‌خواهند که ملت‌ها به رشد علمی و استقلال سیاسی دست پیدا کنند.

خطیب جمعه قم اظهار کرد: ما در مسأله برجام اقداماتی طبق مصالح انجام می‌دهیم که در جای خود محترم است اما عمق ماجرا را بشناسیم و در دام توطئه‌ها قرار نگیریم.

آیت‌الله اعرافی در ادامه به فاجعه منا پرداخت و تصریح کرد: اگر نگوییم این فاجعه عمدی بوده، ولی همه آنچه برای یک کار عمدی لازم است در این فاجعه دیده می‌شود؛ لازم است حتما کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود و مسئولان ما با اتکا به پشتیبانی ملت و فرهنگ عاشورا و فرمان رهبری، قاطعانه بیاستند و دولت‌های دیگر و مجامع جهانی را فعال کنند تا پرونده فاجعه منا به جریان بیفتد زیرا فقط همین یک پرونده برای بررسی اعمال فضاحت‌بار و جنایت‌کارانه آل سعود کافی است.

وی با اشاره به سخنان امام(ره) که وهابیون را از صدام بدتر می‌دانستند، افزود: مگر می‌شود از رفتار و افکار کسانی که منشأ افراطی‌گری و تکفیر در عالم اسلام هستند به راحتی گذشت.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر اینکه ملت ایران هیچ‌گاه از خون برادران دینی خود در حادثه منا نمی‌گذرند، اظهار داشت: جهان اسلام باید با وحدت کلمه و با جرأت و جسارت دنبال احقاق خود در این حادثه غمبار باشد و در مقابل آل سعود محکم و قاطعانه ایستادگی کند.

وی با گرامی‌داشت فرارسیدن ماه محرم اظهار کرد: امر به معروف و حماسه از ارکان عاشوراست و باید هر سال بر شکوه آن افزوده گردد و با نگاه به صدها کشور خارجی می‌بینیم از عاشورا بیش از پیش اقبال می‌شود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: در بزرگداشت عاشورا به دور از خرافه، تحریف، دروغ و سستی حرکت کنیم و به ابعاد حماسی عاشورا توجه کنیم برخی می‌خواهند حماسه را از عاشورا جدا کنند در حالی که عاشورا به معنای حماسه، انقلاب اسلامی، مقاومت و لبیک با حسین و هیات من الذلة می‌باشد.

وی گفت: مبادا هیئت‌های ما اسیر تبلیغات شیعه انگلیسی، خرافات و افراد منحرف شود عاشورا پدیده زنده‌ای است که نباید آن را تحریف کنیم برخی درصدد تحریف آن هستند همانند واقعه‌ی صلح امام حسن(ع) که دچار تحریف شد و آن را با سازش یکی دانستند و رهبر معظم انقلاب در این‌باره فریاد زدند که صلح امام حسن(ع) به‌واسطه‌ی سازش نبود بلکه به دلیل خیانت دشمنان انجام گرفت.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: در عاشورا به امر به معروف، جذب جوانان در هیئت‌ها، معنای حماسه و مقاومت و رسیدگی به فقیران و ایتام توجه شود و بدانیم عاشورا فریاد مظلومیت در برابر مستکبران عالم است.

وی هدف از گردهمایی نمازگزاران روز جمعه را دعوت به اخلاص و ترویج ایمان کامل در میان مسلمانان دانست و گفت: پیام نماز جمعه باید مطابق با این اندیشه زلال امام علی(ع) باشد که انسان نباید اسیر ناخالصی‌ها و نعمت‌های کوتاه‌مدت دنیا شود.

خطیب جمعه قم همچنین بر تقویت و ورود محبت و مودت و رحمت در میان خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: محبت به خانواده اخلاق پیامبران است و بر طبق روایات اسلامی محبت به زن از حقوق جدانشدنی آن‌هاست.

وی به ارتباط تنگاتنگ مهرورزی در خانواده و ایمان استوار اشاره کرد و گفت: در سبک زندگی اسلامی برخلاف سبک زندگی غربی که بر پایه فردگرایی و لذت پروری استوار شده است، خانواده کانون و مایه آرامش انسان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار