قلع و قمع دو مورد تغییر کاربری غير‌مجاز در سوادکوه شمالی

کد خبر: ۱۰۸۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱ 16 January 2023
به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی از قلع و قمع دو مورد تغییر کاربری غير‌مجاز در اراضي کشاورزي این شهرستان خبر داد.

 علی نوری‌نژاد اظهار کرد: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی، دو مورد تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت 270 مترمربع در اراضی کشاورزی روستای سنگسی منطقه لفور شهرستان سوادکوه‌شمالی با حضور نمايندگان دادسرا، نيروي انتظامي و جمعي از مسوولين جهاد کشاورزي اين شهرستان قلع و قمع شد.

 

سرپرست مديریت جهاد کشاورزي شهرستان سوادکوه‌شمالی تصریح کرد: مطابق با ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی موضوع این قانون که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره 1 ماده 1 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی اقدام به تغییر کاربری کنند، علاوه بر قلع و قمع بنا، به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغی به قیمت روز زمین با کاربری جدید که مورد نظر متخلف است و در صورت تکرار جرم به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک ماه تا 6 ماه محکوم خواهند‌ شد.

 

وی به کشاورزان و باغداران توصيه کرد: بدون اخذ مجوزهاي قانوني نسبت به تغيير کاربري اراضي زراعي خود اقدام نکنند و قبل از اقدام به تغيير کاربري نسبت به دريافت مشاوره به مراکز جهاد کشاورزي مراجعه کنند.  

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار