استاندار خوزستان از سد و نیروگاه دز بازدید کرد

"علی اکبر حسینی محراب" استاندار خوزستان به همراه مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، از سد و نیروگاه دز بازدید کردند.
کد خبر: ۱۰۹۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲ 12 March 2023

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان؛ استاندار خوزستان ضمن بازدید و بررسی وضعیت دریاچه سد دز و میزان ذخیره و رها سازی آب بر آمادگی همه دستگاه ها برای مدیریت مطلوب بحران در مواقع بروز سیلاب تاکید کرد.

"عباس صدریان فر" مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: هم اکنون تراز دریاچه دز به حد نصاب نرسیده ولی با توجه به پیش بینی بارش ها و ذوب شدن برف ها در حوزه آبریز دز،  بمنظور آمادگی برای مواجه با سیلاب احتمالی، با بررسی همه جوانب رها سازی آب آغاز شده است.

وی افزود: هم اکنون  دبی خروجی نیروگاه و سرریزهای سد دز 700 متر مکعب می باشد که این مقدار منطقی بوده و مشکلی در پایین دست ایجاد نخواهد کرد.

"سعید رئوفی نسب" مدیرعامل شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز نیز با اشاره به اینکه حجم نهایی دریاچه دز2.7 میلیارد متر مکعب می باشد گفت: اکنون میزان ذخیره آب دریاچه دز 1 میلیارد و 950 میلیون متر مکعب می باشد و 750 میلیون متر مکعب فضا برای ذخیره سازی آب هست. اما  با توجه به ذخایر مناسب برف در بالادست و طبق دستورالعمل های سازمان آب و برق خوزستان، رهاسازی آب آغاز شده تا فضای کافی برای مهار سیلابهای احتمالی مهیا گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار