نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس:

عدم هم‎خوانی امکانات هنرستان‎ها با قابلیت استان

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت امکانات موجود در هنرستان‎های فنی استان چندان برای پصنایع نفت، گاز و انرژی هسته‎ای استان هم‎خوانی ندارد که پس از اعلام مستند وضعیت موجود هنرستان‎های استان بوشهر، وزیر آموزش و پرورش وعده کرد که نسبت به تامین و تجهیز بخش عمده‎ای از زیرساخت‎های مورد نیاز مدارس و هنرستان‎ها اقدام کند.
کد خبر: ۱۱۰۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ 12 October 2015
تابناک بوشهر: عبدالکریم جمیری، صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تاکید بر حل مشکلات فرهنگیان اظهار داشت: در کنار وظایف ذاتی وزارت آموزش و پرورش که تعلیم و تربیت و پرورش نیروهای مولد در طراز اسلامی است باید فکر اساسی برای رفع مشکلات فرهنگیان انجام دهد.

وی با بیان اینکه این وزارتخانه باید تکیه گاه امنی برای فرهنگیان باشد گفت: وزارت آموزش و پرورش باید با ایجاد انگیزه برای معلمان، زمینه رشد و بالندگی برای دانش آموزان که آینده سازان این مملکت هستند فراهم کنند.

جمیری با اشاره به نشست هفته گذشته خود با وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در این دیدار میزان نارضایتی فرهنگیان استان بوشهر به نوع و نحوه اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان بررسی شد و ایجاد اصلاحاتی برای بهره‎مندی بیشتر فرهنگیان با ایجاد عدالت در نوع رتبه بندی در برنامه وزارت آموزش وپرورش قرار گرفت.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی یکی از عوامل نارضایتی فرهنگیان عدم توازن حقوق کارکنان آموزش و پرورش با دیگر دستگاه‌ها دانست و افزود: دولت باید توجه ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته تا رضایت مندی این قشر بدنبال داشته باشد.

جمیری با بیان اینکه هم اینک فرهنگیان نسبت به کمبودهای شدید در حوزه معیشتی، خدمات رفاهی، درمانی، پرداخت مطالبات معوق و پاداش پایان خدمت به شدت ناراضی هستند افزود: مشکلات فرهنگیان استان بوشهر با حضور وزیر آموزش و پرورش بررسی و رفع مشکلات مالی فرهنگیان مورد توجه قرار گرفت.

وی با تاکید بر تجهیز هنرستان‌های فنی استان بوشهر بیان کرد: در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری بدنه آموزش و پرورش استان بوشهر دارای مشکلاتی است که از مهم‎ترین چالش‎های موجود کاستی‎های فراوان در تجهیز مدارس به ویژه هنرستان‎های فنی استان است .

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که تربیت نیروی کارآمد برای استان صنعتی بوشهر باید از هنرستان‎های فنی شکل گیرد گفت: وضعیت امکانات موجود در هنرستان‎های فنی استان چندان برای پصنایع نفت، گاز و انرژی هسته‎ای استان هم‎خوانی ندارد که پس از اعلام مستند وضعیت موجود هنرستان‎های استان بوشهر، وزیر آموزش و پرورش وعده کرد که نسبت به تامین و تجهیز بخش عمده‎ای از زیرساخت‎های مورد نیاز مدارس و هنرستان‎ها اقدام کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بارها در نشست با فرهنگیان اعلام کرده‎ام که به سبب سابقه حضورم در آموزش و پرورش خود را از فرهنگیان جدا ندانسته و حامی آنها برای رفع مشکلاتشان از طریق مجلس شورای اسلامی هستم.

وی خاطرنشان کرد: تغییر نگرش در مورد آموزش و پرورش که عده ‎ی به اشتباه آن را مصرفی می‎دانند مستلزم این است که دولتمردان با نگاه جدیدی منطبق بر وظایف این وزارتخانه به آن توجه کنند.

جمیری افزود: اگر با نگاه تعلیم و تربیت و پرورش نسلی که آینده کشور را بدست می‎گیرند به آموزش و پرورش نگریسته شود این وزارتخانه نه تنها مصرفی نیست که خود عین سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی امسال توجه جدی به حل مشکلات فرهنگیان کرده است بیان کرد: برای برطرف کردن مشکلات آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی توجه ویژه‌ای دارد بگونه‌ای که امسال 5 هزارمیلیارد تومان به بودجه این وزارتخانه افزوده است.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید توجه جدی به مشکلات معیشتی کارکنان آموزش و پرورش کند تصریح کرد: دولت در زمینه حل مشکلات آموزش و پرورش هر جایی که مسئولیت دارد باید موضوع را جدی ببیند و آنرا پیگیری کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
cjdporkm
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
20
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار