برپا یی پایگاه جشن نیکوکاری در همدان

معاون توسعه مشارکت ‎های مردمی کمیته امداد استان همدان گفت: امسال همزمان با هفته احسان و نیکوکاری یک ‎هزار و ۶۵۰ پایگاه به منظور جمع ‌آوری کمک‎ های مردم استان همدان برپا می‎ شود.
کد خبر: ۱۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷ 07 March 2015

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان همدان گفت: امسال همزمان با هفته احسان و نیکوکاری یک هزار و ۶۵۰ پایگاه به منظور جمع ‌آوری کمک های مردم استان همدان برپا می شود.

جعفر چهرقانی در گفت و گو با تسنیم گفت: امسال هفته احسان و نیکوکاری به سبب تقارن با ایام سوگواری فاطمیه(س) با شعار شور نیکوکاری توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و با همکاری آموزش و پرورش، صدا و سیما، بسیج و دیگر دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم معنوی و ملی شور نیکوکاری با هدف احیا و ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نوع‌ دوستی به عنوان یکی از ارزش ‌های والای اسلامی و دست گیری از همنوعان نیازمند در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در استان همدان نیز برگزار می ‌شود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد همدان تصریح کرد: در همین راستا یک هزار ۶۵۰ پایگاه جشن نیکوکاری در سطح استان همدان برپا میشود که از این تعداد یک هزار و ۳۵۰ پایگاه در مدارس، ۱۶۰ پایگاه در مساجد و پایگاههای بسیج و ۱۴۰ پایگاه نیز در میادین اصلی و معابر عمومی و پرتردد شهر مستقر می شوند.

وی گفت: پایگاههای جمع آوری کمک های مردمی در روز چهارشنبه ۱۳ اسفندماه در تمامی مدارس، پنجشنبه ۱۴ اسفند ماه در پایگاه های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در میادین اصلی شهرها و روستاها ، باغ بهشت و مراکز بسیج و در روز جمعه ۱۵ اسفند ماه در مصلی ‌های برگزاری نماز جمعه برقرار هستند.

چهرقانی افزود: همچنین ۲۸۰ هزار پاکت ویژه دانش آموزان به منظور جمع آوری کمک های نقدی والدین و خانوادهها در مدارس توزیع شده است که مدیریت این برنامه بر عهده مدیران مدارس است و کمک ‏های جمع آوری شده نیز به دانش آموزان محروم و نیازمند حاشیه شهرها اهدا میشود.

وی با بیان اینکه امسال میزان مشارکت های مردمی ۱۹ درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۴۸۵ میلیون تومان کمک های مردمی از طریق پایگاه های جشن احسان و نیکوکاری در استان همدان جمع آوری شد و این در حالی است که هدف گذاری مرکز برای جمع ‌آوری کمک ها یک ‌میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان پیش بینی شده بود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد همدان ابراز کرد: امسال نیز برای جمع آوری کمکهای مردمی در جشن نیکوکاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است که امیدواریم با جذب مشارکت های مردمی به ۲ میلیارد تومان برسیم.

وی افزود: در راستای توسعه شبکه نیکوکاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ امداد یار در استان همدان جذب شده است و همچنین ۲۰۰ تفاهم نامه با مساجد استان در شبکه نیکوکاری برای جمع آوری کمک به نیازمندان حومه مساجد برقرار شده است که در هفته احسان و نیکوکاری فعالان عرصه شبکه های نیکوکاری تجلیل می شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار