آماده تامین سریع آب شرب خرانق با حفر چاه هستیم

مدیرعامل آبفا یزد با اشاره به اینکه حفر چاه در خرانق می‌تواند مشکل کمبود آب این منطقه را حل کند گفت: آماده تامین سریع آب شرب خرانق با حفر چاه هستیم.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲ 09 April 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک از یزد، جلال علمدار، مدیرعامل آبفا یزد در نشست خبری استاندار یزد با خبرنگاران اردکان اظهار داشت: الان 180 لیتر آب در خط لوله برای اردکان از خط انتقال آب به اردکان اختصاص پیدا می‌کند و نهایت توان آن 230 لیتر است اما خط پدافندی پس از اجرا 600 لیتر اختصاص پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آب خرانق کم است و برای جبران آن سه راه داریم که راحت‌ترین کار حفر چاه است و مجوز آن را هم داریم که اگر این اجازه را بدهند مشکل آب خرانق رفع می شود.

مدیرعامل آبفا یزد ادامه داد: آب منطقه‌ای استان هم مطالعات لازم در ارتباط با این چاه را انجام داده و اعلام شده که تاثیری بر قنات ندارد و در صورتی که اجازه حفر توسط مردم داده شود این موضوع را به سرعت پیگیری می‌کنیم.

علمدار تصریح کرد: بحث آب روستای توت هم از سایت شهید رضایی‌نژاد به میزان سه لیتر در ثانیه گرفته می‌شود اما این سایت هم با کمبود روبرو است و به همین دلیل در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) طراحی شده که 10 لیتر آب به این روستا برسد و پس از اجرای طرح، مشکل توت تا سال 1425 رفع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار