جمع‌آوری سگ‌های ولگرد؛ موضوع تکراری و بی‌نتیجه در مهریز

دبیر شورای سلامت شهرستان مهریز گفت: بیش از سه سال است که در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد جلسه برگزار می‌شود، اما هنوز اقدامی انجام نشده و همچنان به عنوان یک معضل در شهرستان مطرح است.
کد خبر: ۱۱۷۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۲ 09 June 2024

به گزارش تابناک یزد، «سعید جعفری» در جلسه شورای سلامت شهرستان مهریز که با دستور کار‌های «جمع آوری سگ‌های ولگرد»، «استخر‌های ناایمن کشاورزی» و «مصرف دخانیات در سنین پایین جامعه» برگزار شد، ضمن انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات جلسه این شورا، گفت: برای جلوگیری از انتشار بیماری‌ها بویژه بیماری هاری باید هر چه سریع‌تر نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی این سگ‌ها اقدام شود.

جعفری همچنین به استخر‌های ناایمن کشاورزی در سطح شهرستان اشاره و بیان کرد: در چند ماه اخیر استخر‌های ناایمن کشاورزی در شهرستان جان دو نفر را گرفته است و برای جلوگیری از این امر نیاز به پیگیری و تلاش دستگاه‌های متولی جهت ایمن سازی آن‌ها دارد.

دکتر «احمد مختاری» مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز نیز بیان کرد: مهریز از شهر‌های بدون دخانیات استان محسوب می‌شود و باید نسبت به موضوع دخانیات و عرضه قلیان حساسیت بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به خطرات استعمال قلیان، اظهار کرد: این اعتقاد وجود دارد که مصرف قلیان کم خطرتر از سیگار می‌باشد این در حالی است که مصرف قلیان در مقایسه با سیگار دود بسیار زیادتری را وارد ریه‌­های فرد مصرف کننده می‌کند.

«احمد آخوندی» سرپرست فرمانداری مهریز هم در این نشست اولویت سلامت را پیشگیری دانست و بیان کرد: اقدامات سلامت باید به سمت پیشگیری محور باشد نه درمان محور.

وی همچنین بر عرضه نان با کیفیت در شهرستان تاکید و تصریح کرد: عرضه نان در شهرستان باید با کیفیت بیشتری باشد تا سلامت مردم تامین شود و این موضوع با تشکیل جلسه با همکاری شورای آرد و نان در دستور کار قرار دارد.

سرپرست فرمانداری بر رونق بیشتر و توسعه ورزش همگانی در شهرستان نیز تاکید کرد و در ادامه از جهادکشاورزی نیز خواست اطلاعات کامل استخر‌های کشاورزی با مشخصات صاحب مزرعه تهیه کند تا نسبت به ایمن سازی آن‌ها اقدام شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت مهریز، جمع آوری سگ‌های ولگرد طبق برنامه عملیاتی توسط بخشداری از دیگر مصوبات این نشست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار