استاندار سیستان و بلوچستان:

چابهار دروازه اصلی صادرات و واردات کشور می‌شود/ لذت از زندگی با عمل به این دستورات

کرمی گفت: مذاکراتی با چینی‌ها و روس‌ها در بحث سرمایه‌گذاری در دریای چابهار انجام گرفته است که این امر بندر را تبدیل به دروازه اصلی صادرات و واردات کشور می‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰ 26 June 2024

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، محمد کرمی در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضاییه ضمن تبریک هفته ولایت و امامت و هفته قوه قضاییه اظهار کرد: تلاش و کار‌های قوه قضاییه در بیشتر مواقع دیده نمی‌شود، اما یقیناً خداوند این زحمات شما را می‌بیند.

وی افزود: با اجرای عدالت مردم احساس امنیت و آرامش دارند، زیرا می‌دانند قضات با تمام وجودشان از حقوق، زندگی، کار و تلاششان صیانت و محافظت می‌کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان برخوردار، ثروتمند و دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است، اما در فکر و ذهن ما استانی محروم است.

وی بیان کرد: دانشگاه و آموزش و پرورش ۲ رکن مهم در سیستان و بلوچستان هستند و اگر ما در آموزش و پرورش و دانشگاه به طور مطلوب عمل کنیم آسیب‌های اجتماعی و بار قوه قضاییه کم می‌شود.

کرمی با بیان اینکه دانشگاه و آموزش و پرورش محور اصلی پیشرفت و توسعه هستند، تصریح کرد: هسته‌های فناور را در دانشگاه و پارک علم و فناوری راه‌اندازی کرده‌ایم تا به مرحله تجاری سازی برسد.

وی تاکید کرد: باید به سرعت رشد اقتصادی را ایجاد کنیم و برای تمدن‌سازی در حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید نمونه باشیم و شرایط بسیار مطلوبی را در این حوز‌ها داریم.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه زیرساختی عقب افتادگی‌هایی در استان وجود دارد که رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم استان به آنها اشاره کردند و ۱۱ مصوبه اجرایی در حوزه زیرساخت‌ها دادند که به سرعت در حال اجراست.

ساخت ۲۲۰ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان فقط در یک سال

وی با بیان اینکه در دوره‌های قبل در سال فقط ۱۰ کیلومتر بزرگراه اجرا می‌شد، افزود: در دولت سیزدهم در سال گذشته ۲۲۰ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان ساخته شده است.

کرمی خاطر نشان کرد: در حوزه مسکن ملی ۲۵ هزار و ۱۹۵ مسکن روستایی و شهری تحویل متقاضیان در سیستان و بلوچستان داده شده است و تعداد زیادی نیز در حال ساخت هستند.

وی اظهار کرد: در حوزه گازرسانی ۴۰ همت برای گازرسانی به سراسر سیستان و بلوچستان هزینه شده و طرح‌های بزرگ آبرسانی و طرح تهلاب بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد ریال با پیگیری رهبر معظم انقلاب از صندوق ظرفیت‌های ارزی، بخشی از این هزینه پرداخت شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با عنایت‌های الهی و بارندگی‌های اخیر آب آشامیدنی برای سه سال این منطقه تامین شده است، افزود: انتقال آب از دریا با مشارکت معادن و شرکت‌ها و با حضور ۲۱ پیمانکار در حال اجراست و طرح آب شیرین‌کن با بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال به اتمام رسید.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصاد کشاورزی و معادن دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است و باید از این منابع به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کرد.

کرمی بیان کرد: در سال‌های گذشته ۳۰ درصد از تولید مرغ در سیستان و بلوچستان انجام می‌گرفت، اما در دولت سیزدهم این میزان به ۱۰۰ درصد رسیده و در سال گذشته بیش از یک هزار و ۳۰۰ مجوز مرغداری صادر شده است.

وی گفت: در اقتصاد تجارت ارتباطمان را با کشور پاکستان، افغانستان، عمان و کشورهای آفریقایی توسعه داده ایم.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر معادن در استان، تاکید کرد: باید فرآوری معادن انجام شود و شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد شهری و دیجیتال بیش از ۱۰ هزار نفر آموزش دیدند و ۳۰ شرکت راه‌اندازی شده تاکید کرد: باید فرهنگ کار را گسترش و توسعه دهیم زیرا باعث ثروتمند شدن تمام افراد جامعه می‌شود.

کرمی تصریح کرد: انقلاب اسلامی اراده الهی و ادامه حرکت انبیا و ائمه (ع) است و رسالت ما پیاده کردن اسلام عزیز و گسترش عدالت و نجات بشریت است و ما در مبارزه با داعش و استکبار جهانی نشان دادیم که با اتکا به خداوند متعال و پای اسلام ایستاده‌ایم.

وی با تبریک هفته قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه در سلامت جامعه و آسیب‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی دارد و اگر ما به دستورات اسلام عمل کنیم تمام مردم از زندگی کردن لذت می‌برند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار