امام جمعه کرمانشاه:

انتخابات نقطه عطفی برای اعتلای کشور است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر حضور پر شور در انتخابات، برگزاری انتخابات در این برهه از زمان را نقطه عطفی برای کشور خواند.
کد خبر: ۱۱۷۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰ 05 July 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله حبیب الله غفوری ظهر امروز جمعه (۱۵ تیرماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، اظهار کرد: ایامی که در آن قرار داریم آغاز ماه محرم و شروع سال قمری جدید است که به عنوان (دهه احیا امر به معروف و نهی از منکر) نامگزاری شده است.

وی افزود: خداوند متعال به کسانی که امر به معروف می‌کنند و مردم و جامعه را را از بدی ها و منکرات نهی می‌کنند وعده رستگاری و نجات الهی می‌دهد، بزرگترین منکر حکومت طاغوت و بزرگ ترین معروف حکومت الهی است، حکومتی که بر مبنای احکام دینی و الهی بنا شده باشد و تمامی پیامبران و ائمه اطهار هم در طول زندگی با عذت خویش به دنبال جنگ با حکومت طاغوت و برپایی حکومت الهی بوده اند. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: تقویت حکومت و نظام مقدس جمهوری اسلامی بزرگ ترین معروف هاست و در مقابل تلاش برای تضعیف این حکومت بزرگ ترین منکرات و گناهان است‌.

وی در ادامه افزود: امام حسین (ع) سالار شهیدان برای مبارزه با حکومت طاغوت زمان خود که یزید ملعون بود جان خود و اهل بیتش را فدا کرد که راه اسلام و امر به معروف و نهی از منکر ادامه پیدا کند.

غفوری افزود: به یاری خداوند شاهد این بودیم که در این ۴۵ سال که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد ملت شریف ایران تحت رهبری نایب بر حق امام زمان (عج) موفق به شکست تمامی طاغوت های زمان شده و در آینده هم موفق خواهند شد.

امام جمعه کرمانشاه تشریح کرد: یکی از ملاک های بارز تقویت نظام اسلامی انتخابات است و شرکت نکردن در این وظیفه و تکلیف شرعی و دینی و اجتماعی چون سبب تضعیف نظام مقدس اسلامی می‌شود شبهه جدی حرام و منکر و گناه بودن را دارد.

وی افزود: من به عنوان کوچک ترین خادم مردم شریف و عزیز استان کرمانشاه از تمام کسانی که در دور اول و دوم انتخابات شرکت کردند کمال تقدیر و تشکر را دارم به شما می‌گویم که اجر و ثواب جهاد در راه خدا را میبرید که بسیار مهم و ارزشمند است و سبب سربلندی و عزت ملت ما می شود.

غفوری در ادامه گفت: خداوند متعال فرموده است امانت را به اهلش بسپارید، لذا در قیامت از ما سوال خواهد شد که بر چه اساس انتخاب خود را انجام داده اید، و اگر ملاک بنا به گفته مقام معظم رهبری، انتخاب فردی شایسته و اصلح بر پایه معیار ها و ملاک های انقلابی و مصالح جامعه باشد در نزد خدای خود و شهدا سربلند خواهیم شد‌. 

امام جمعه کرمانشاه عنوان کرد: انتخابات در این برهه از زمان نقطه عطفی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، چرا که هیچ کس تصور نمی‌کرد که نظام بتواند ظرف کمتر از ۲ ماه انتخابات در دور اول سپس دور دوم را به این شایستگی برگزار کند، اما با یاری خداوند و تحت رهبری مقام معظم رهبری و با همت ملت غیور ایران حماسه ای دیگر آفریدیم.

غفوری در ادامه با اشاره به شهادت ماموران نیروی انتظامی در برگزاری ایمن و سالم انتخابات از تمامی ماموران و عناصری که در برقراری نظم و امنیت این رویداد مهم تلاش و مجاهدت کردند کمال تقدیر و تشکر را کرد.

غفوری افزود: هر کدام از این دو برادر عزیز که به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری رسیده اند رای بیاورند رئیس جمهور کل ملت ایران خواهند بود حتی کسانی که به آن ها رای نداده اند و وظیفه همه ما یاری رساندن به آن ها در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی است که حتما در این دوره ریاست جمهوری حل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هر کدام از نامزد ها رای آورد و به عنوان رئیس جمهور منتخب از سوی مردم انتخاب شد باید سیره و راه امام راحل و توصیه های مقام معظم رهبری و راه و روش شهید رئیسی، رئیس جمهور محبوب مان را ادامه دهد و فراموش نکند که در این ایام تبلیغات چه دعده هایی داده برای حل مشکلات مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار