مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد؛

پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن انگور در تاکستان‌های کرمانشاه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد، امسال حدود ۱۵۰ هزار تن انگور در تاکستان‌های استان کرمانشاه تولید شود.
کد خبر: ۱۱۷۴۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸ 08 July 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، رحمان فیض قربانی سطح تاکستان‌های استان کرمانشاه را نزدیک ۱۰ هزار هکتار عنوان کرد و اظهار کرد: از این سطح بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار غیربارور بوده و مابقی بارور هستند.

فیض‌قربانی با اشاره به وضعیت خوب تاکستان‌های استان کرمانشاه، افزود: امسال احتمالا افزایش حدود ۱۰ درصدی تولید انگور در تاکستان‌های استان را خواهیم داشت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: امسال تولید انگور در تاکستان‌های استان کرمانشاه به قریب ۱۵۰ هزار تن برسد.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه انواع ارقام گرمسیری و سردسیری انگور را داریم، گفت: از عمده ارقام انگور خاص مناطق گرمسیری می‌توان به انگور یاقوتی و از ارقام سردسیری هم می‌توان به بی‌دانه قرمز، بی‌دانه سفید، عسکری و ... اشاره کرد.

فیض قربانی با بیان اینکه عمده انگور تولیدی در استان کرمانشاه به مصرف تازه خوری می‌رسد، گفت: عمده انگور تولیدی در کرمانشاه در بازار استان و دیگر استانها عرضه شده و بخش کمی از آن هم راهی کشور عراق و روسیه می‌شود.

 وی یادآور شد: بین ۱۰ تا ۱۵ درصد انگور تولیدی در استان کرمانشاه تبدیل به کشمش می‌شود.

فیض‌قربانی با بیان اینکه برداشت انگور یاقوتی نوبرانه در استان کرمانشاه از اوایل خرداد شروع شده، خاطرنشان کرد: برداشت ارقام دیررس انگور در استان تا اواخر شهریور ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار