اجرای پویش خرید امن

رئیس پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد : این پویش با هدف پیشگیری از آسیب‌های ناشی از کلاهبرداری‌های آنلاین و افزایش دانش عمومی در مورد امنیت مالی از ۲۴ تا ۳۱ شهریور‌ماه در سطح کشور اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵ 12 September 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ عمرانی‌فر گفت: پویش خرید امن به منظور ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه‌های صحیح خرید آنلاین و کاهش وقوع جرایم پرتکرار کلاهبرداری مالی برگزار می‌شود.
وی اشاره کرد: مقابله موثر با جرایم سایبری و پیشگیری و کنترل این جرایم از اهداف اصلی پلیس فتاست.
وی خاطرنشان کرد: در طول این پویش، موضوعاتی مانند کلاهبرداری از طریق آگهی‌های جعلی، عدم پرداخت پیش پرداخت برای خرید از وب‌سایت‌ها و سامانه‌های درج آگهی، و کلاهبرداری‌های مربوط به تجهیزات اسکیمر مورد بررسی قرار می‌گیرد.
سرهنگ عمرانی‌فر همچنین به پرونده‌های موجود در پلیس فتا اشاره کرد و گفت: این پرونده‌ها مربوط به افرادی است که به سبب بی‌توجهی و استفاده از نرم‌افزار‌ها و لینک‌های جعلی موجود در شبکه‌های اجتماعی دچار کلاهبرداری شده‌اند.
او از والدین خواست تا به توصیه‌های پلیس توجه داشته باشند و فقط از فروشگاه‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی از سازمان صمت هستند خرید کنند.
 پلیس فتای استان تأکید می‌کند که مشارکت فعال جامعه در این پویش و رعایت توصیه‌های ارائه شده می‌تواند نقش بسزایی در حفظ امنیت مالی شهروندان داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار