امام جمعه موقت خرم‌آباد: جهان اسلام امروز نیازمند وحدت و انسجام است

امام جمعه خرم‌آباد گفت: جهان اسلام امروز نیازمند وحدت و انسجام است.
کد خبر: ۱۱۸۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲ 13 September 2024

به گزارش «تابناک لرستان» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین بهروز شمسی‌فر امروز ۲۳ شهریورماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به ۱۷ ربیع‌الاول، اظهار کرد: یکی از مناسبت‌های این هفته، سالروز ولادت پیامبر (ص) به روایتی است که از این روز تا ۱۷ ربیع‌الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده و جهان اسلام امروز نیازمند وحدت و انسجام است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تفرقه در بین جهان اسلام هستند و اگر امت اسلامی منسجم شوند، دشمن نمی‌تواند کاری کند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد تصریح کرد: اگر این روز‌ها در غزه جنایت زیادی از سوی دشمن می‌بینیم، این به خاطر تفرقه است لذا روزی که این وحدت و انسجام گسترده شود، به جایی می‌رسد که جهان اسلام، آمریکا و رژیم‌صهیونیستی را تحت فشار قرار خواهد داد تا نابود شوند.

شمسی‌فر بیان کرد: دولت‌های اسلامی باید بیدار شوند و برای کمک به مردم غزه اقدام عملی انجام دهند تا بتواند حامی مظلومان فلسطین باشند.

وی با اشاره به آغاز سالروز امامت امام عصر (عج) گفت: ما باید جزو کسانی باشیم که منتظر واقعی باشیم و انسان باید هم خود را اصلاح کند و هم در راه اصلاح جامعه قدم بردارد که اگر کسی به دین عمل کرد مانند کسی بوده که همراه امام زمان خود بوده است.

امام جمعه موقت خرم‌آباد ادامه داد: انتظار برای ظهور دو نوع است، یک انتظار منفی که افراد حرکتی نمی‌کنند و منتظر ظهور خواهند ماند، اما در انتظار مثبت فرد خود را اصلاح می‌کند و برای اصلاح جامعه قدم برمی‌دارد.

شمسی‌فر بیان کرد: در روایات بسیار آمده است که باید مراقب دین باشیم و فریب کافران را نخوریم همچنین کسی که در راه اصلاح جامعه گام برمی‌دارد و منتظر امام زمان است مانند کسی می‌باشد که در کنار پیغمبر بوده و با ایشان هم قدم شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار