عدم بهره مندی از فرصت های طلایی در کیش می تواند به یک تهدید بزرگ بهداشتی تبدیل شود

با نزدیک شدن به اتمام فرصت طلایی جهت مقابله با "پشه آئدس اج پتی"و احتمال طغیان بیماری در سطح جزیره کیش؛ پاسخگویی به مطالبات مرمی و تنویر افکار عمومی در خصوص پیش بینی های لازم و تدابیر اندیشیده شده در این زمینه به ویژه تامین نیروی انسانی مورد نیاز، حائز اهمیت می باشد.
کد خبر: ۱۱۸۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴ 14 September 2024

به گزارش تابناک، با توجه به این که در طول ماه های گذشته با بعضی از کم کاری های صورت گرفته در زمینه مقابله با ماندگاری پشه آئدس که می تواند به یک “تهدید بزرگ بهداشتی” در سطح جزیره کیش تبدیل شود و حوزه های مختلف این منطقه را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد؛ اطلاع رسانی فراگیر از “تدوین برنامه های عملیاتی و به ویژه اقدامات موثری” که تا کنون در مقابله با آن انجام شده؛ برای افکار عمومی حائز اهمیت می باشد.

باید بر این مهم اذعان داشت؛ همان اندازه ای که اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با پشه آئدس اهمیت دارد؛ رعایت تک تک افراد بر اساس وظایف محوله در جایگاه های مختلف جامعه نیز می تواند نقش محوری داشته باشد و این گونه نیست که مردم فقط منتظر اقدامات مسوولان باشند.

اما به طور حتم روشنگری افکار عمومی درباره فرصت طلایی که با آغاز فصل سرما و بارندگی های پیش رو به اتمام خواهد رسید و نیاز به رویکردهای ویژه جهت ارتقاء سطح سلامت و آرامش خاطر عموم مردم برجسته تر خواهد شد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این امر می تواند در آگاهی بخشی آحاد جامعه نقش قابل توجهی داشته باشد.

بی تردید آگاه بودن جامعه به شرایط پیش رو و عزم جدی برای مقابله با پشه آئدس نیازمند مشارکت های اجتماعی است و بهره مندی از ظرفیت های موجود نباید به دقایق نود موکول شود.

همانطوری که در دوران همه گیری کرونا یکی از اقدامات ارزشمند و تاثیر گذار برای ایجاد انسجام همگانی در مقابله با کووید ۱۹ که در اذهان عمومی نیز ماندگار شد”راه اندازی کمپین تبلیغاتی”بود از این رو شایسته است قبل از وقوع هر اتفاقی که سلامت و آرامش جامعه را هدف گذاری می کند؛ اطلاع رسانی فراگیر از برنامه های عملیاتی، تخصصی و تبلیغاتی را به صورت مداوم در دستور کار خود قرار دهیم.

لازم به ذکر است مهندس اسدالله احمدی رئیس مرکز بهداشت کیش در مصاحبه روز جمعه ۲۹ تیر امسال با رسانه های محلی در خصوص مقابله با پشه آئدس بر الزماتی همچون تامین نیروی انسانی تاکید داشتند.

بنابراین گزارش، تامین نیروی انسانی یکی از مولفه های مهم برای گام برداشتن در مقابله با پشه آئدس و مسوولیت های اجتماعی است و این مهم نیازمند توجه ویژه مسوولان مربوطه می باشد.

گفتنی است: اختصاص سامانه ۱۹۰ گامی موثر برای تسریع در پاسخگویی به شکایات بهداشتی از سوی مردم در نظر گرفته شده و بر اساس قانون ۶۸۸ تعزیزات حکومتی هر تهدید بهداشتی که بر علیه بهداشت عمومی باشد به عنوان جرم شناخته می شود و با خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

برچسب ها: پشه آئدس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار