همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید:

پویش مهر در زندان‌های گیلان برگزار شد

گیلان _ «تابناک»، مدیرکل زندان‌های گیلان از اولویت‌های سازمان زندان‌ها در زمینه سوادآموزی و تحصیل زندانیان و فرزندان آن‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵ 23 September 2024

پویش مهر در زندان‌های گیلان برگزار شد

به گزارش «تابناک گیلان»، همزمان با فرا رسیدن اول مهر و آغاز سال تحصیلی جدید، مراسم پویش مهر در زندان‌های گیلان (لاهیجان، اردوگاه کاردرمانی حویق، نسوان و لاکان رشت) با حضور مسئولان قضایی، مدیران آموزش و پرورش و مسئولان زندان‌ها برگزار شد.

رضا محمدی اصل، مدیرکل زندان‌های گیلان، در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی، یکی از اولویت‌های مهم سازمان زندان‌ها را سوادآموزی و ادامه تحصیل زندانیان و حتی فرزندان آنها دانست و تأکید کرد: این موضوع همواره در دستور کار قرار دارد.

محمدی اصل با اشاره به حضور زندانیان در کلاس‌های نهضت سوادآموزی در دوران حبس، تصریح کرد: سوادآموزی و ارتقای دانش زندانیان می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از بازگشت آنها به چرخه جرم داشته باشد و این موضوع یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های بازپرورانه است.

مدیرکل زندان‌های گیلان تاکید کرد: امکان ثبت‌نام برای تمامی زندانیان وجود دارد و تحصیل آنها در دوران حبس به صورت رایگان انجام می‌شود.

محمدی اصل با تأکید بر اهمیت تحصیل فرزندان زندانیان نیز افزود: برخی از فرزندان زندانیان به دلایلی از چرخه تحصیل بازمانده بودند، اما با پیگیری‌ها و بازدید‌های حضوری مددکاران و مرکز مراقبت بعد از خروج و همچنین بازدید‌هایی که روز‌های چهارشنبه از خانواده‌ها انجام می‌شود، این فرزندان به چرخه تحصیل بازگشته‌اند.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار