دستور تسریع رسیدگی به 2 پرونده قتل در کهگیلویه و بویراحمد

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد دستوری مبنی بر تسریع در رسیدگی به ۲ پرونده‌ی قتل صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰ 23 September 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ، در ملاقات مردمی امروز رئیس دادگستری ، اولیاء دم و بستگان ۲ پرونده‌ی قتل با رئیس کل دادگستری استان دیدار و ضمن تشکر از اقدامات دادگستری استان ، خواستار تسریع در رسیدگی به این پرونده‌ها شدند.

در ادامه مقام ارشد قضایی استان با اظهار اینکه هدف قوه قضائیه و دادگستری استان احقاق حق و اجرای عدالت است ، ابراز داشت : در پرونده‌های قتل ، قاضی با توجه به اسناد و مدارک ، ادله ، شهادت شهود ، اقرار متهم یا متهمان ، علم قاضی و قسامه اقدام به صدور دادنامه می‌نماید و در دادگاه‌های کیفری دادگستری استان ، هیچ گونه حقی از اولیاء دم تضییع نمی‌گردد.

محبوب افراسیاب ضمن تشکر از اولیاء دم و منسوبین که پس از وقوع این حوادث در ایجاد امنیت و آرامش مردم و منطقه محل سکونت تلاش می‌نمایند ، افزود : در پرونده‌های قتل که معمولاً قاتل یک نفر است ، پس از اثبات وقوع بزه ، مجازات همان یک نفر با درخواست اولیاء دم اجراء می‌شود و باید نسبت به رعایت نظم و قانون از خانواده‌های مقتولین تشکر کرد.
 افراسیاب با اشاره به لزوم برگزاری دیدارهای مردمی گفت : هدف از این ملاقات‌ها ، ارتباط با مردم و رفع مشکلات است ضمن اینکه حضور افراد در این جلسه‌ها و طرح درخواست هایشان ، باعث افزایش اعتماد آنها به دستگاه قضایی می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد : در دیدار مردمی ، علاوه بر طرح درخواست‌ها و دغدغه‌های مردمی در امور قضایی ، دستورات لازم جهت برطرف شدن مشکلات در حیطه قانون صادر می‌گردد.
در این دیدار ، رئیس کل دادگستری استان با بیش از ۵۳ نفر از شهروندان هم استانی به صورت رو در رو دیدار و گفتگو کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار