توجه به علت معضل مقدم بر کسب ثواب است

تابناک: مدیرعامل انجمن امداد دانشجویی مردمی ایما اصفهان گفت: در حال حاضر نگاه خیریه‌ای، مردم را از توجه به ریشه و علل معضل بازداشته است.
کد خبر: ۱۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵ 09 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حسین درخشانفرد با انتقاد از شکل‌گیری تفکر کسب ثواب به عنوان تفکر غالب و بی‌توجهی به نگاه ریشه‌ای در رابطه با حل معضل در جامعه، اظهار كرد: تفکر رایج نگاه خیریه‌ای است و متاسفانه در جامعه کنونی توجه اغلب مردم صرفا به کسب ثواب است و نگاه «مسئله محور» و متمرکز بر حل معضل کمتر وجود دارد.

وی ادامه داد: این تفکر در رابطه با معضلات اجتماعی هرچند تا حدودی تسکین‌دهنده تلقی می‌شود ولی نمی‌تواند برطرف کننده این معضلات باشد؛ زیرا هرگز به علت معضل نمی‌پردازد.

مدیرعامل انجمن امداد دانشجویی مردمی ایما اصفهان بسیاری از مشکلات اجتماعی را ناشی از ناآگاهی آحاد جامعه دانست و افزود: با معرفی درست معضلات، مردمِ جامعه خود برای رفع آن می‌کوشند.

درخشانفرد ضمن قدردانی از نیت و عمل نیک خیریه‌ها خاطر نشان كرد: در مقطع کنونی بیشتر خیریه‌ها اولین و آسان‌ترین راه را برای کمک‌رسانی انتخاب و بدون نگاه دقیق و ریشه‌ای به معضل به ارسال کمک‌های خود اقدام می‌کنند و این عمل نتیجه‌ای جز رفع مقطعی و موضعی مشکلات جامعه و تن‌پروری بخشی از قشر نیازمند نخواهد داشت.

وی با اشاره به تفاوت خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد تصریح کرد: سازمان‌های مذکور با پرداختن به علل و ریشه‌های معضلات اجتماعی به دنبال آگاه کردن و استفاده از کل نیروی جامعه در اقشار مختلف برای رفع معضل هستند.

این فعال اجتماعی ضمن ابراز تاسف از اینکه برخی خیرین در جلسات مجامع خیرین افزایش آمار مددجویان را دلیل بر پیشرفت خود مي‌دانند، تصريح كرد:: سازمان‌های مردم نهاد با نام اختصاری «سمن» هرگز از افزایش تعداد مددجویان خوشحال نخواهند شد.

وی هم‌چنين با اشاره به برگزاری بازارچه‌ خیریه‌ای از سوی انجمن امداد دانشجویی مردمی ایما گفت: اين بازارچه خيريه از 20 تا 25 اسفندماه در چهار راه توحید، به سمت نظر شرقی برگزار و تمامی عواید حاصل از آن صرف ساخت مجتمع فرهنگی، آموزشی در یکی از مناطق محروم شهر اصفهان مي‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار