واحد خواهران ستاد جمعیت خدمتگزاران پیاده امام رضا(ع) افتتاح شد

صبح امروز در سالن اجتماعات فرهنگسرای زیارت مشهد واحد خواهران ستاد جمعیت خدمتگزاران پیاده امام رضا(ع) افتتاح شد.
کد خبر: ۱۳۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 04 December 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی در این مراسم که ساعت 9 صبح در فرهنگسرای زیارت مشهد واقع در پارک وحدت برگزار شد، سرکار خانم زهرا فائزی به عنوان مسئول واحد خواهران جمعیت خدمتگزاران پیاده امام رضا(ع) معرفی شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران ستادهای اسکان و خادمین زائران پیاده امام رضا(ع) برگزار شد، زهرا فائزی هدف اصلی خدمتگزاری به زائران پیاده امام رضا(ع) را خدمات فرهنگی دانست و گفت: خدا را شاکریم که به ما توفیق خدمت را عنایت کرده و امیدواریم امسال هم بتوانیم مانند سالهای قبل در حد توانمان خدمتگزار زائران پیاده امام هشتم(ع) باشیم.

وی گفت: در ایستگاههای اسکان زائرین خدمات مختلفی به زائران ارائه می شود و ما سعی کرده ایم که در کنار پذیرایی از زائر، فراهم کردن محل استراحت و امکانات بهداشتی بتوانیم تغذیه فرهنگی زائر را نیز تأمین کنیم.

فائزی افزود: در ایستگاههای اسکان زائرین برنامه های مختلفی از جمله حلقه های معرفت، ایستگاه ختم صلوات و ختم قرآن، تصحیح قرائت نماز و وضو، بیان احکام زائر، مشاوره های فردی و گروهی و ایستگاه نقاشی کودک در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برخی برنامه های خاص در تعدادی از ایستگاههای اسکان گفت: به عنوان مثال دوخت چادر رایگان و توزیع کفش از جمله برنامه هایی بود که در برخی از ستادها در سال قبل اجرا شد.

مسئول واحد خواهران ستاد جمعیت خدمتگزاران پیاده امام رضا(ع) از همکاری با فرهنگسرای غدیر خبر داد و گفت: طی همکاری ای که این سازمان با ستاد جمعیت خدمتگزاران پیاده امام رضا(ع) داشتند توانستیم در سالهای قبل اجرای مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(س) را برای زائران داشته باشیم.

وی افزود: توزیع ژتون غذای حضرت یکی دیگر از برنامه های ستاد برای زائران پیاده است.

در حاشیه این مراسم حجت الاسلام علی فعال، معاون اجرایی معاونت فرهنگی ستاد جمعیت خدمتگزاران پیاده امام رضا(ع) طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک گفت: وظیفه اصلی ما در قبال زائران امام رضا(ع) سرعت بخشیدن حرکت فرهنگی و معنوی زائر است، چرا که زائر با قصد زیارت امام رضا(ع) این حرکت را آغاز کرده است.

وی گفت: شاید خیلی از زائران که پیاده به زیارت امام رضا(ع) می آیند از مناطقی باشند که سالی یکبار یک مبلغ روحانی به محل زندگی آنها رفته است و این سفر فرصت خوبی است که ما بتوانیم از طریق حلقه های معرفت یک ارتباط صمیمی بین زائر و روحانی مبلغ ستاد  ایجاد کنیم.

حجت الاسلام فعال افزود: زائر امام رضا(ع) بودن یک سمت ویژه است و خدا را به خاطر توفیق خدمتگزاری زائرین شاکریم.

لازم به یادآوری است زمان ثبت نام برای خدمت در ستاد جمعیت خدمتگزاران پیاده امام رضا(ع) فقط تا پایان روزشنبه 14/9/94 است متقاضیان می توانند از طریق سایت zaerin8.com و zaeran8.com ثبت نام کنند.

فائزی در انتهای مراسم به خبرنگار تابناک رضوی گفت: مردم می توانند کمکهای نقدی خود را مستقیماً به مدیران اسکانی که می شناسند تحویل دهند یا با روابط عمومی ستاد تماس بگیرند و وجه خود را به شماره حساب ستاد واریز کنند.

پایان مراسم افتتاح واحد خواهران ستاد جمعیت خدمتگزاران پیاده امام رضا(ع)، مزین به حضور پرچم گنبد حرم نورانی امام حسین(ع) در سالن شد و این پرچم توسط چند تن از خواهران بین جمعیت چرخانده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار