کاهش 36 درصدی زایمانهای سزارین در سردشت

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت از کاهش 36 درصدی زایمانهای سزارین در مرکز درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت خبرداد .
کد خبر: ۱۴۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰ 14 December 2015

 تابناک آذربایجان غربی: در راستای سیاستهای جدید جمعیتی مبنی بر افزایش جمعیت و ترویج زایمان طبیعی، دکتر اسماعیلی ثانی مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: بهبود وضعیت سلامت مادران و نوزادان از تعهدات بین المللی کشور در راستای اهداف توسعه هزاره است که با مضامین چون بهبود سلامت مادران در چهار چوب بهداشت باروری و کاهش میزان مرگ و میر کودکان در حال اجرا است .

وی دست یابی به این اهداف را مستلزم کاهش شاخص میزان مرگ و میر مادران و نوزادان در اثر عوارض باروری و زایمان،کاهش میزان سزارینهای بدون اندیکاسیون و ترویج زایمان طبیعی ذکر کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت در ادامه خاطر نشان کرد: در راستای سیاستهای جدید جمعیتی ترویج زایمان طبیعی ،افزایش کیفیت خدمات بستری ،کاهش هزینه پرداخت از جیب مردم ،افزایش انگیزه ارائه دهندگان خدمات در بخش های دولتی و تدوین منطقی تعرفه زایمان طبیعی در قالب طرح تحول نظام سلامت باعث شده که زایمان های سزارین در این شهرستان به کاهش 36 درصدی برسد.

گفتنی است: آمار کلی زایمانهای طبیعی و سزارین در بیمارستان امام خمینی سردشت 1285موالد می باشد، که از این تعداد، زایمان طبیعی 812 ، زایمانهای سزارین 473، سزارین بار اول 107، سزارین تکراری 207 مورد بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار