پيشنهاد تصويب 4 پروژه كليدي در سفر رييس جمهور به شهرستان ري / پيگيري طرح توسعه حرم مطهر عبدالعظيم حسني(ع)

استاندار تهران گفت:‌ تصويب 4 پروژه مهم و كليدي براي توسعه شهرستان ري از ديگر برنامه هاي سفر دكتر روحاني است .
کد خبر: ۱۴۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 22 December 2015
سيدحسين هاشمي ضمن اشاره به سفر رييس جمهور به شهرستان ري با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري كه از شهرستان ري به عنوان قبله تهران ياد كردند گفت: به دليل اهميت شهرستان ري، فردا كاروان دولت تدبير و اميد سفري اختصاصي به اين شهرستان  دارند.

استاندار تهران با بيان اينكه مراسم استقبال از كاروان دولت تدبير و اميد از ساعت 9.30 صبح فردا در صحن حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) برگزار مي شود تصريح كرد:‌ زيارت حرم مطهر،ديدار و سخنراني رييس جمهور با مردم شهرستان ري و نشست با مديران و مسئولان ارشد شهرستان و استان از برنامه هاي سفر كاروان دولت تدبير و اميد به شهرستان ري است.

وي ادامه داد:‌ تصويب 4 پروژه مهم و كليدي براي توسعه شهرستان ري از ديگر برنامه هاي سفر دكتر روحاني است .

تاكيد رییس جمهور بر افتتاح پروژه هاي مصوب شده تا پايان سال 95

استاندار تهران با اشاره به تاكيد رييس جمهور بر افتتاح پروژه هاي قطعي شده در سفرها تا اواخر سال 95  و شش ماه ابتداي سال 96 گفت: پروژه هايي كه قرار است با حضور رييس جمهور در شهرستان ري قطعي شوند براي توسعه اين شهرستان و رفاه مردم ري اهميت زيادي دارد.

طرح توسعه حرم مطهر عبدالعظيم حسني(ع)

هاشمي در بخش ديگري از گفت وگو در پاسخ به اين سوال كه استانداري چه برنامه اي براي ساماندهي ساخت و سازهاي اطراف حرم مطهر حضرت عبدالعظيم حسني(ع) دارد افزود:براساس نشست هايي كه با توليت حرم مطهر داشتيم طرح توسعه حرم با وجود تنگناهاي اعتباري به طور جدي در حال پيگيري است كه براي مردم منطقه نيز اهميت دارد.

به گفته استاندار تهران، كمك خيرين سهم مهمي براي توسعه حرم به همراه دارد.

تعامل كشاورزان شهرستان ري براي استفاده از آب سالم و آبياري تحت فشار

هاشمي رسيدگي و بهبود وضعيت زيست محيطي در شهرستان ري را از اولويت ها در اين منطقه دانست و تصريح كرد:‌ در دوسال و اندي كه از دوران خدمت دولت تدبير و اميد مي گذرد بهبود شرايط زيست محيطي محسوس است .

وي افزود:‌ مهار آب هاي سطحي و تصفيه فاضلاب شهرستان ري از ديگر برنامه هاي مهم در دستور كار به حساب مي آيد و تاكنون نيز با تعامل و همكاري بيش از 95 درصد كشاورزان منطقه توانسته ايم آب مطمئني براي كشاورزي و صنعت منطقه به كار ببريم.

استاندار تهران استفاده از آبياري تحت فشار را در مناطق كشاورزي ري مهم دانست و عنوان كرد:‌211 هزار هكتار زمين زراعي در استان تهران وجود دارد كه از اين ميزان در ابتداي فعاليت دولت تدبير و اميد فقط 32 هزار هكتار به وسيله آبياري تحت فشار اداره مي شد در حاليكه تا پايان دولت يازدهم به بيش از 60 هزار هكتار افزايش خواهد يافت.

هاشمي در بخش ديگري از سخنانش گفت:‌سامانه 111 برقرار است و مردم شهرسان ري از طريق اين سامانه خواسته هاي خود را مطرح كنند و نيازي به مراجعه حضوري نيست.

ساخت بيمارستان و تصفيه فاضلاب در اولويت طرح هاي شهرستاني

استاندار تهران با اشاره به پيگيري و اجراي مصوبات دو سفر گذشته رييس جمهور به شهرستان هاي غرب و جنوب غرب استان گفت: مصوبات گذشته در سفر دولت به استان تهران در حال پيگيري است و همه تعهدات تا زمان مشخص شده انجام مي شود.

وي ساخت بيمارستان در برخي از مناطق و تصفيه فاضلاب را از مهمترين مصوبات در سفر رييس جمهور به غرب و جنوب غرب استان عنوان كرد و افزود: در سفر رييس جمهور به شهرستان ري آنچه نياز و خواسته اصلي مردم است مطرح خواهد شد.

هاشمي گفت:‌ دو كار مهم براي بخش غيردولتي به منظور اشتغال و توسعه منطقه در سفر دكتر روحاني به شهرستان ري مطرح مي شود.

استاندار تهران در پاسخ به اين سوال كه براي ارتقاي جايگاه استانداري تهران پيشنهادي داريد گفت:‌بايد جايگاه استانداري تهران اصلاح شود و هر زمان از استانداري تهران بروم اين موضوع را پيشنهاد خواهم داد اما در حال حاضر براي ادامه روند امور استانداري گاهي از شخصيت حقيقي خوداستفاده مي كنم.

وي در پاسخ به سوال مجري برنامه راديو تهران در خصوص وضعيت آلودگي هواي تهران و كنترل آن تصريح كرد:‌ تا پيش از شروع به كار دولت يازدهم 40 درصد روزهاي سال استان تهران با آلودگي رو به رو بود كه اين ميزان با مديريت و بهبود سوخت بنزين در سال 93 به 32 درصد كاهش يافت .

هاشمي گفت:‌ ساماندهي تاكسي ها وخودروهاي فرسوده آژانس ها مي تواند تا 15 درصد به بهبود شرايط هوا در تهران كمك كند.

وي كنترل و ساماندهي موتورسيكلت هاي دودزا كه 6 برابر خودروها آلايندگي به دنبال دارند از ديگر راه هاي كاهش آلودگي هواي تهران برشمرد و گفت:‌ بهبود ناوگان حمل و نقل و از رده خارج كردن اتوبوس هاي دودزا سهم مهمي در كاهش آلودگي تهران دارد.

هاشمي ادامه داد:‌ متاسفانه عده اي بدون آگاهي از قانون برخي دستگاه ها را در كنترل آلودگي هوا مورد سوال قرار مي دهند در حاليكه همه دستگاه ها بايد نقش خود را با تعامل و همكاري ايفا كنند و استانداري نقش هماهنگ كننده دارد.

هاشمي گفت:‌ ايجاد شبكه ريلي بين شهري كه از طريق آن مردم از شهرستان هاي استان تهران وارد تهران شده و از طريق مترو به مقصد خود مي روند مي تواند كمك زيادي در كاهش آلودگي داشته باشد و در دولت يازدهم به عنوان يك مصوبه در حال پيگيري و اجرا است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار