جاده های چهار خطه در کهگیلویه و بویراحمد کمتر از میانگین کشوری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان جاده های چهار خطه در این استان کمتر از میانگین کشوری و نرم استاندارد است.
کد خبر: ۱۵۸۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 06 January 2016
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان جاده های چهار خطه در این استان کمتر از میانگین کشوری و نرم استاندارد است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا،پژمان نیک‌اقبالی در جمع خبرنگاران افزود: طبق استاندارد باید بیش از ۷۰۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی درون استان چهار خطه شوند.

وی از رشد چهار خطه کردن جاده‌های استان در دولت تدبیر و امید خبرداد و بیان کرد: تا قبل از سال ۹۲ میزان جاده‌های چهارخطه استان ۶۳ کیلومتر بود که در دو سال اخیر ۳۰ کیلومتر به این آمار اضافه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از دلایل افزایش آمار فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در استان را کمبود جاده چهارخطه عنوان و خاطرنشان کرد: اغلب تصادفات در استان تصادفات رودر رو هستند.

نیک اقبالی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد کریدور شمال به جنوب کشور است و حجم تردد از این استان سالانه در حال افزایش بوده و براین اساس چهار خطه کردن آنها ضروری است.

وی ادامه داد: محورهای سمیرم به یاسوج به بابامیدان و گچساران به بابامیدان پرحادثه‌ترین جاده های استان هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تجهیز محورهای ارتباطی استان تاکید و اظهارکرد: در تمام محورهای خطرناک استان گاردریل و نیوجرسی نصب می‌شود.

وی از نصب روشنایی در جاده‌های اصلی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اضافه کرد: نصب روشنایی در ۳۰ کیلومتر از جاده‌های استان انجام شده و در سال آینده ایجاد روشنایی در جاده‌های استان توسعه می یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار