وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

رونق سیاسی باید در کنار رونق اقتصادی رخ دهد

وزیر سابق ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید در کنار استفاده از فرصت‌ها و رونق سیاسی به دنبال ایجاد رونق اقتصادی در کشور نیز باشیم.
کد خبر: ۱۵۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 06 January 2016

به گزارش تابناک مازندران،سیدمحمدحسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گفتمان انقلاب اسلامی در مسجد خرماکلای قائم‌شهر با بیان اینکه همه مسلمانان جهان از رفتار آل سعود شگفت زده هستند و خداوند به کمک مومنین انتقام خود را از این عامل فتنه خواهد گرفت، اظهار کرد: شکل گیری آل سعود با حمایت انگلیسی ها به منظور آسیب رساندن به اسلام و مسلمانان ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه اسلام ویژگی هایی دارد که سبب انسجام مردم می شود تا در مقابل ظلم بایستند، اشاره کرد: برای مستکبرین خوشایند نیست، چون اسلام فراتر از مسائل فرهنگی به مسائل اجتماعی هم فکر می کند.

وزیر سابق ارشاد بیان کرد: اگر سعودی ها در گذشته حفظ ظاهر می کردند اما اکنون شمشیر را از رو می بندند واگر عالمی برای اینکه به حق خود برسد اعتراض می کند مظلومانه او را به شهادت می رساندند.

وی با بیان اینکه سعودی ها کسانی که در سوریه به عنوان حامیان حرم فعالیت می کنند را به شهادت می رسانند و آنان را به عنوان تروریسم معرفی می کنند، گفت: حتی در فاجعه منا هزاران نفر به خاک و خون غلتیدند و آنان هیچ واکنشی نشان ندادند.

حسینی با تأکید بر اینکه در حال حاضر طنز تلخی در زمانه ما در حال اتفاق است که غربی ها در سازمان ملل قطع نامه ای علیه جمهوری اسلامی به تصویب رسانند، ادامه داد: قطعا این قطعنامه می تواند باعث بیداری و هوشیاری ایرانیان می شود و سبب نفوذ هر چه بیشتر جمهوری اسلامی در سطح جهانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عزت، مصلحت و حکمت را رهبر انقلاب مطرح کردند که باید سیاست خارجی ما بر این سه اصل مبتنی باشد، خاطر نشان کرد: بعضی ها عزترا فراموش کرده اند با این توجیه که مصلحت اقتضا می کند ما باید با دشمنانمان ارتباط خوبی داشته باشیم، در حالی که ما این را آزمایش کردیم که نمی شود با آنها خوب برخورد کرد چرا که آنان کستاخ تر می شوند.

حسینی همچنین با بیان اینکه ما به فرهنگ خود اعتنا نکردیم و فکر کردیم همان چیزی که غربی ها عنوان می کنند درست است و خودمان زمینه فرهنگ ابتذال و بی بندوباری را در جامعه ایجاد کردیم، اضافه کرد: خیلی از مشکلات ناشی از کاهش ازدواج و افزایش طلاق ناشی از همین بی بندوباری ها است چرا که هر چه از فضای دینی فاصله بگیریم با این مشکلات هم مواجه خواهیم شد.

وی با ارجاع به سخنان امام با عنوان به اینکه رهبر انقلاب مدتی قبل تذکراتی در خصوص انتخابات داده اند و گفتند که انگار آمریکایی ها چشم دوخته اند به ما و تصور می کنند که می توانند تأثیر گذار باشند، تأکید کرد: همه دلسوزان نظام باید مراقب باشند و بطور جدی با هر اختلالی مقابله کنند و جریانات و هدف ها را دقیق تر دنبال کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه اگر ما در مقابل غربی ها برای گرفتن حق خود کوتاه بیاییم و بگوییم ما فقط دنبال منافع ملی هستیم آنانچنین تصوری ندارند، تصریح کرد: آنان می خواهند دنیا را در چنگ خودشان بگیرند و همه اراده خود را عملی کنند لذا باید اگر در این زمینه کوتاه آمدیم لازم است تجدید نظر جدی صورت بگیرد.

وی با اذعان به اینکه غربی ها دنبال آن هستند که ما را در دنیا منزوی کنند اگر می بینیم آنان برخی امتیازات را برای ما قرار دادند ما تصور نکنیم که بخاطر دیپلماسی ما بود، ادامه داد: اینها تصورات واهی است و ما باید در مذاکرات خارجی توان و قدرت داشته باشیم و اگر پشتوانه غنی از فرزندانمان در سوریه و عراق به عنوان مدافع حرم نداشتیم به برخی از این امتیازات نمی رسیدیم.

این مسئول با عنوان چند پرسش که آیا تا کنون با این روشی که در سیاست خارجی در پیش گرفتیم توانستیم مشکلات را برطرف کنیم وآیا توانستیم رونق اقتصادی را در جای جای مختلف شاهد باشیم، تصریح کرد: هر جا می رویم مردم مشکل دارند و هنوز فرصت شغلی جدیدی به وجود نیامده فرصت های شغلی قبلی هم در حال ازبین رفتن است و مرکز تولیدی و کارخانه ها و شهرک های صنعتی و خیلی از جاها با ظرفیت اندک در حال فعالیت است و حتی بعضی از کارخانه ها تعطیل شد و این نشان می دهد که ما نتوانستیم آنطور که باید و شاید کار و تلاش کنیم.

وی گفت: با توجه به تیرگی های روابطی که اروپا با سوریه پیدا کرده در حال حاضر سوریه خواستار محصولات کشاورزی از ایران است و آیا ما تلاش و تکاپویی انجام می دهیم که محصولات کشاورزی بر روی دست کشاورزان ما نماند.

این مسئول با تأکید بر اینکه اگر ما به دانش خود متکی باشیم در اقتصاد هم پیشرفت می کنیم، ابراز کرد: این در صورتی مسیر می شود که دستگاه ها با دانشگاه ها تعامل داشته باشند و در این حالت ما با نیروهای مستعد و خلاق می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

حسنی با اشاره به اینکه ما انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم و باید به این موارد توجه کنیم، تأکید کرد: ما باید هم به رونق اقتصادی و رفع مشکلات مردم بپردازیم و هم بحث عزت و مسیر سرافرازی کشور را در راهی که امام ترسیم کرد طی کنیم.

وی تأکید کرد: ما باید در مسائل مختلف سیاسی همه جوانب کار را در نظر بگیریم تا کسی در دستگاه های ما نفوذ نکند و اندیشه ای برخلاف جامعه اسلامی در کشورمان احرا نکند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار