همدان به پایلوت عکاسان کشور مبدل می‌شود

مدیر خانه عکاسان دهکده گنجنامه همدان اعلام کرد: همدان به پایلوت عکاسان کشور مبدل می‌شود.
کد خبر: ۱۶۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 11 January 2016

مدیر خانه عکاسان دهکده گنجنامه همدان اعلام کرد: همدان به پایلوت عکاسان کشور مبدل می‌شود.

به گزارش ایسنا، "مهدی مرادی" در آئین افتتاح خانه عکاسان دهکده گنجنامه که برای نخستین بار با حمایت بخش خصوصی و به همت تعدادی از هنرمندان رشته عکاسی در همدان کار خود را آغار کرد، اظهار کرد: همدان از ظرفیت‌های هنری بالایی به ویژه در رشته عکاسی هنری برخوردار است که این امر در کنار فعالیت‌های خانه عکاسان دهکده گنجنامه و سایر تشکل‌های هنری فعال، همدان را به پایلوت عکاسان کشور مبدل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خانه عکاسان و کافه عکس دهکده گنجنامه با هدف گفتگو و تبادل اطلاعات عکاسان راه‌اندازی شده است، افزود: با توجه به عدم وجود فضایی مناسب برای تبادل اطلاعات و ارتباط هنری عکاسان همدانی در استان همدان، با حمایت دهکده تفریحی فرهنگی ورزشی گنجنامه، خانه عکاسان دهکده گنجنامه با برخورداری از بخش‌های مختلف، کارگاه آموزشی، کافه عکس، نمایشگاه، فروشگاه، واحد مشاوره تخصصی و پایگاه اطلاع‌رسانی خبری راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: عکاسان به طور معمول در فضای مجازی با یکدیگر در ارتباط بودند و تلاش ما این بود که در فضای حقیقی، شرایطی برای حضور و اجرای برنامه‌های جمعی فراهم شود.

مرادی با اشاره به ایجاد کتابخانه تخصصی در کافه عکس دهکده گنجنامه همدان، اظهار کرد: در این کتابخانه، کتاب‌های مازاد عکاسان جمع‌آوری و بین اعضا توزیع می‌شود و گردش کتاب در این فضا جریان خواهد داشت.

وی اضافه کرد: علاوه بر این بر اساس مکاتباتی که با کتابخانه مرکزی استان همدان انجام شده، قرار بر این شد که تمامی کتاب‌های مرتبط با حوزه عکاسی برای استفاده دانشجویان و عکاسان به کافه عکس دهکده گنجنامه منتقل شود.

مرادی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه دائمی عکس در این محل، گفت: این نمایشگاه در قسمت ورودی دهکده گنجنامه که محل ورود گردشگران است، راه‌اندازی شده و گردشگران همزمان با ایستادن در صف انتظار ورود به مجموعه می‌توانند از عکس‌های هنرمندان بازدید کنند.

وی افزود: علاوه بر اینکه تابلوهای عکس به نفع عکاسان به فروش خواهد رسید گواهی شرکت در نمایشگاه نیز به آنها اعطا خواهد شد.

مرادی با اشاره به حمایت دهکده گنجنامه از ایجاد کافه عکس، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حمایت چندانی از عکاسان در استان به عمل نیامده بود و این هنرمندان غریبانه فعالیت می‌کردند، با حمایت و توجه مدیریت دهکده گنجنامه، کافه عکس راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه کافه عکس دهکده گنجنامه 30 عضو دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مجموعه به تازگی افتتاح شده هنوز عضوگیری آن به طور رسمی آغاز نشده هرچند در فضای مجازی اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تخصصی در کافه عکس دهکده گنجنامه، اظهار کرد: تلاش بر این بود که این کارگاه متفاوت با دیگر کارگاه‌ها باشد بنابراین عکاسان می‌توانند در کنار اعضای خانواده خود در این کارگاه‌ها حضور یابند.

مرادی با بیان اینکه این کارگاه‌ها جمعه هر هفته برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این اقدام باعث آشنایی خانواده‌ها با تخصص عکاسی و ترغیب آنها به عکاسی می‌شود.

وی گفت: تلاش ما بر این است که این محل به پایلوت عکاسی استان همدان تبدیل شود و هنرمندان و عکاسان دیگر شهرها با حضور در همدان به کافه عکس مراجعه کنند و فضا برای تبادل اطلاعات بین عکاسان شهرهای مختلف فراهم شود.

مرادی با بیان اینکه حضور در کارگاه‌ها برای تمامی علاقمندان آزاد است، یادآور شد: یکی از اهداف و برنامه‌ها آموزش عکاسی به کودکان و نوجوانان است چراکه کودکان سرمایه‌های آینده هستند.

وی با بیان اینکه تمامی خدماتی که به اعضا ارائه می‌شود، رایگان است، تصریح کرد: هیچ هزینه‌ای از اعضا برای حضور در کارگاه‌ها دریافت نخواهد شد و عکاسان پس از عضویت در این کافه عکس به دو گروه طلایی و نقره‌ای تقسیم می‌شوند که اعضای گروه طلایی به صورت رایگان و اعضای گروه نقره‌ای با 50 درصد تخفیف از خدمات مجموعه استفاده خواهند کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار