پیش از رسیدن به وضعیت ناسالم هوا، باید به فکر قم باشیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: باید با برنامه‌ریزی و هماهنگی همه دستگاه‎های اجرایی، پیش از رسیدن به وضعیت ناسالم هوا در شهر قم، اقدامات پیشگیرانه صورت بپذیرد.
کد خبر: ۱۶۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ 12 January 2016
به گزارش تابناک قم، سید رحمان دانیالی در جلسه بررسی وضعیت آلودگی هوای شهر قم در سخنانی اظهارکرد: در راستای کاهش آلودگی هوا در استان، اقدامات گسترده‎ای از جمله عدم صدور مجوز به صنایع آلاینده و نیز جلوگیری از فعالیت واحدهای آلاینده انجام گرفته است.

وی با اشاره به نامه دکتر ابتکار به استانداران کلانشهرهای کشور در خصوص اقدامات لازم برای کاهش و مقابله با آلودگی هوا، بر ضرورت توجه و جدیت در پیگیری این اقدامات تاکید کرد و گفت: قم تنها کلانشهری است که آلودگی هوای آن به وضعیت ناسالم نرسیده است، اما اگر نسبت به اجرای طرح‎های پیشگیرانه غافل شویم به زودی با این معضل جدی مواجه می شویم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با بیان اینکه همه دستگاه‎های اجرایی ذیربط باید طرح‎ها و برنامه‎های عملیاتی خود برای پیشگیری و مقابله با آلودگی هوا در شهر قم را هرچه سریعتر ارایه دهند، خاطرنشان کرد: فرهنگسازی و آگاهی بخشی در جامعه و همراهی و همدلی مردم و مسوولان در جهت تحقق هوای پاک و سالم بسیار اهمیت دارد.

وی در پایان تصریح کرد: انتقال صنوف آلاینده به شهرکها و نواحی صنعتی، جایگزینی تاکسی‎ها و اتوبوس‎های فرسوده، کاهش تردد وسایط نقلیه به ویژه در هسته مرکزی شهر، سرمایه گذاری در زمینه انرژی‎های پاک، افزایش ظرفیت گازرسانی به نیروگاه‎ها، کاهش و ساماندهی تعداد موتورسیلکت‎ها، تعطیلی ادارات در روز پنجشنبه و افزایش فضای سبز منطقه‎ای و محله ای از جمله راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در شهر قم است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار