31 واحد صنعتی در البرز به چرخه تولید بازگشت

کد خبر: ۱۶۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 18 January 2016


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: 31 واحد صنعتی در البرز به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ایرج موفق ظهر امروز در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان البرز اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده 31 واحد صنعتی تعطیل را در استان البرز به چرخه تولید بازگرداندیم.

وی با اعلام اینکه طرح ساماندهی صنایع آلاینده نیز در دست اجرا است، افزود: با تمهیدات اندیشیده شده طرح کمک به نوسازی و ساختار صنایع به منظور اصلاح و بهینه‌سازی کاهش مصرف انرژی و کاهش آلودگی هوا در 21 واحد صنعتی اجرا شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز خاطرنشان کرد: از دیگر اقداماتی که از سوی این سازمان در البرز و به منظور کاهش آلودگی هوا انجام شده گازسوز کردن 60 واحد صنعتی است.

به گفته موفق، 80 واحد صنعتی جدید نیز در 5 ماه گذشته راه‌اندازی شده‌اند که همگی به گاز شهری متصل هستند.

وی از دیگر اقدامات این سازمان برای کاهش آلودگی‌ هوای استان را ساماندهی واحدهای بدون مجوز است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، به دلیل واحدهای صنعتی مجوزدار رتبه هشتم کشوری را دارد لذا به دنبال مجوزدار کردن و ساماندهی واحدهای بدون مجوز نیز هستیم.

وی یکی از مهمترین دلایل آلودگی هوا در این استان را وجود تعداد زیاد معدن شن و ماسه عنوان کرد و بیان داشت: برای ساماندهی این واحدها، البرز به عنوان نخستین استان به معادن پروانه بهره‌برداری می‌دهد.

موفق به اجرای طرح کاداستر معدن به عنوان طرح پایلوت در این استان اشاره کرد و ادامه داد: اولین استانی هستیم که طرح کاداستر معدن را به عنوان پایلوت کشوری اجرایی کرده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار