همکاری دانشگاه ملایر و دانشگاه انگلیس

رئیس دانشگاه ملایر از امضای تفاهمنامه با هدف همکاری و مبادلات علمی بین دانشگاه ملایر و دانشگاه شفیلد انگلیس خبر داد.
کد خبر: ۱۶۸۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 24 January 2016

رئیس دانشگاه ملایر از امضای تفاهمنامه با هدف همکاری و مبادلات علمی بین دانشگاه ملایر و دانشگاه شفیلد انگلیس خبر داد.

به گزارش فارس،بهمن حیاتی با اشاره به اینکه دانشگاه ملایر به عنوان یک دانشگاه جوان طی سال‌های اخیر از نظر رشد علمی، فرهنگی و اجرای پروژه‌های عمرانی جزء دانشگاه‌های برتر در کشور بوده است، اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف این دانشگاه بالا بردن کیفیت و رشد علمی دانشجویان است.

وی یکی از مهمترین اهداف و برنامه‌های دانشگاه ملایر را اجرای تفاهمنامه‌های بین‌المللی این دانشگاه با سایر دانشگاه‌های جهان دانست و گفت: این موضوع با هدف ایجاد قدم‌های مثبتی بین دانشگاه ملایر و مراکز علمی دنیا در حال پیگیری و انجام است.

رئیس دانشگاه ملایر از امضای تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه ملایر و دانشگاه شفیلد انگلیس خبر داد و افزود: بر این اساس همکاری و مبادلات علمی بین دو دانشگاه توسعه پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: از مهمترین اهداف امضای این تفاهمنامه توسعه علمی بر اساس همکاری‌های مشترک در اجرای پروژه‌های علمی و تحقیقاتی بین دو دانشگاه است که در حال حاضر متن تنظیم شده یادداشت تفاهم این دو دانشگاه بر اساس متن پیش‌نویس تهیه و به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است.

حیاتی بیان کرد: در این زمینه انجام طرح پژوهشی مشترک، مبادله استاد و دانشجو، انتشارات مشترک، داوری و یا راهنمایی مشترک پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و... بین دو دانشگاه امکانپذیر خواهد شد.

وی برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی، جشنوارهها و مسابقات ورزشی، برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی مشترک و انتقال دانش فنی و یافته‌های پژوهشی بین دو دانشگاه را از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه دانست.

رئیس دانشگاه ملایر با اشاره به اینکه دانشگاه شفیلد انگلیس با قدمتی در سال 1897 تاسیس با داشتن 125 هزار دانشجو از کشورهای مختلف دنیا دارای تحقیقات علمی با اعتبار بین‌المللی در بسیاری از رشته‌ها است، بیان کرد: این دانشگاه در رده چهاردهم انگلستان و شصت و نهم جهان قرار دارد.

وی با بیان اینکه پنج تن از برندگان جایزه نوبل در این دانشگاه تحصیل کردهاند، گفت: این دانشگاه سال‌های زیادی است با دانشگاه‌های کشورمان همکاری دارد و یکی از سه انتخاب اول دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در انگلیس است.

حیاتی همچنین از عضویت دانشگاه ملایر در اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌ها (IAU) خبر داد و گفت: با هدف گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی بین‌المللی، دانشگاه ملایر به عضویت رسمی اتحادیه بین المللی دانشگاه‌ها(IAU) درآمده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ملایر یکی از جوان‌ترین دانشگاه‌هایی است که شرایط عضویت در اتحادیه بین المللی دانشگاه‌ها را احراز کرده افزود: اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌ها (IAU) یکی از موسسات وابسته به یونسکو و معتبرترین نهاد بینالمللی دانشگاهی است که از سال 1950 فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر با 610 موسسه و دانشگاه عضو از 150 کشور جهان فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

رئیس دانشگاه ملایر مهمترین خدمات اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌ها (IAU) به دانشگاه‌های عضو را شامل برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های علمی، آموزشی همسو با مسائل جهانی و منطقه‌ای، برگزاری سخنرانی‌ها و گزارش‌ها، انتشار نشریه‌ها و کتابهای ارائه شده در حاشیه کنفرانس‌ها، انجام گفت‌وگوهای متعدد با اعضای شرکت‌کننده و ملاقات با صاحب‌نظران و نظریه‌پردازان آموزش عالی در دیگر کشورهای جهان را از جمله فعالیت‌های این اتحادیه دانست.

وی عضویت در این اتحادیه را موجب به‌روز شدن اطلاعات مسئولان دانشگاه‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: این مهم می‌تواند مقدمات لازم را برای بومی‌سازی راهبردهای آموزش عالی جهانی در کشور فراهم کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار