کم توجهی دستگاه‌ها، سبب تخریب باغات

نایب رئیس شورای شهر همدان با اشاره به تخریب باغات و فضای سبز در عباس‌آباد، گنجنامه و ارم همدان گفت: قوانین سختگیرانه سبب ساخت و ساز غیرمجاز در باغات همدان شده است.
کد خبر: ۱۷۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 26 January 2016

نایب رئیس شورای شهر همدان با اشاره به تخریب باغات و فضای سبز در عباس‌آباد، گنجنامه و ارم همدان گفت: قوانین سختگیرانه سبب ساخت و ساز غیرمجاز در باغات همدان شده است.

به گزارش تسنیم؛حمیدرضا طبی مسرور  اظهار داشت: مباحث مربوط به توسعه فضای سبز و شهر سبز پایدار از رویکردهای جهانی محسوب می‌شود که با توجه به پایلوت بودن همدان، باید مورد توجه نیز قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه پردازش فضاهای شهری، معماری و جداره‌های تاریخی در اجرای سیاست‌های شهر سبز موثر است، افزود: حمایت و هماهنگی دستگاه‌های اداری و اجرایی و همچنین مشخص شدن وظایف هر نهاد باید در اولویت اجرای سیاست‌های شهر سبز پایدار باشد.

نایب رئیس شورای شهر همدان تصریح کرد: شهرداری همدان در راستای اجرای سیاست‌های شهر سبز پایدار، قوانین بالادستی، رعایت حریم‌ها و آیین‌نامه‌ها را جدی بگیرد تا در آینده مشکلاتی در این زمینه نداشته باشیم.

طبی مسرور از وضع برخی قوانین در زمینه ساخت و ساز در باغات انتقاد کرد و گفت: قوانین ساخت و ساز روز به روز سختگیرانه شده و باعث شده تا فضاهای سبز خصوصی و باغات همدان به سبب ساخت و ساز غیرمجاز تخریب شوند.

وی با اشاره به اینکه کم‌توجهی دستگاه‌های متولی سبب ورود مردم به عرصه و تخریب باغات و فضای سبز در همدان شده است، عنوان کرد: متاسفانه در بسیاری از مناطق شهر همدان از جمله گنجنامه‌، عباس آباد و بلوار ارم باغات تخریب و به بنا تبدیل شده است.

نایب رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اینکه همچنین نبود جانمایی مناسب سبب شده فضاهای سبز شهری نابود شوند، اظهار داشت: قوانین سختگیرانه ساخت و ساز در باغات سبب از بین رفتن فضای سبز خصوصی و باغات در همدان شده است.

وی بیان کرد: اجازه ساخت و ساز مجاز به مردم در باغات داده نمی‌شود و شاهد هستیم که مردم با ساخت و ساز غیرمجاز بخش بیشتر باغات را تخریب می‌کنند تا بنایی احداث کنند.

طبی مسرور تصریح کرد: همدان در سال‌های گذشته به عنوان باغ شهر مطرح بوده ولی متاسفانه امروز شاهد تخریب بخشی از باغات در نقاط مختلف شهر همچون حیدره، ارم، گنجنامه، عباس آباد و دیوین هستیم.

وی با بیان اینکه مردم و مالکان باغ‌ها نیز تمایلی به ساخت و ساز غیرمجاز در باغات خود ندارند، عنوان کرد: باید شرایط را به گونه‌ای تسهیل و هموار کرد که مردم نه تنها خود به صورت غیرمجاز فعالیت نکنند بلکه از ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر همدان نیز جلوگیری کنند.

نایب رئیس شورای شهر همدان بیان کرد: مردم تمایلی به انجام تخلف در ساخت و ساز ندارند ولی شرایط فعالیت مجاز نیز باید فراهم باشد تا آنها اقدام به این کار نکنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار