96قلم کالابه 28 کشور صادرشد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: 96 قلم کالا در 10 ماهه امسال از استان همدان به 28 کشور جهان صادر شده است.
کد خبر: ۱۷۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲ 30 January 2016
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: 96 قلم کالا در 10 ماهه امسال از استان همدان به 28 کشور جهان صادر شده است.

به گزارش فارس،حمیدرضا متین  از صادرات 30 میلیون و 941 هزار دلار کالا در بخش کشاورزی در 10 ماه امسال خبر داد و اظهار کرد: این میزان صادرات سهمی برابر 27 درصد با کاهشی بالغ بر سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده است، هر چند از نظر وزنی 46 درصد رشد یافته است.

وی با بیان اینکه کشمش خود را به عنوان مهمترین کالای صادراتی این بخش با صادرات 24.8 میلیون و سهم 22 درصدی از صادرات استان مطرح می‌کند، گفت: سیب زمینی نیز به عنوان دیگر کالای صادراتی این بخش 3 میلیون و 808 هزار دلار صادرات داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: محصولات این بخش 6 قلم کالا است که به کشورهای لهستان، اوکراین، اسلواکی، رومانی، صربستان، بلژیک، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ارمنستان، تایلند، امارات، هند، تونس، ترکیه، عراق و افغانستان صادر شده است.

وی گفت: صنایع دستی استان با 9 میلیون و 572 هزار دلار 8.5 درصد از صادرات استان را دارا است که این میزان نسبت به سال قبل از نظر ارزشی 25 درصد افزایش داشته است.

متین ادامه داد: سفال به عنوان مهمترین کالای این بخش با صادرات 8 میلیون و 335 هزار دلار سومین کالای صادراتی استان است که 7.4 درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: این بخش شامل 12 قلم کالای صادراتی است که به کشورهای انگلستان، آلمان، فیلیپین، هلند، سوئد، امارات، و عراق صادر شده است.

این مسئول با بیان اینکه 96 قلم کالا در 10 ماهه امسال از استان به 28 کشور جهان صادر شده است، عمده کشورهای دریافت‌کننده کالا را شامل انگلستان، آلمان، سوئد، اسپانیا، رومانی، اسلواکی، هلند، بلژیک، ایتالیا، لهستان، اکراین، صربستان، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ارمنستان، تایلند، فیلیپین، چین، هند، مصر، تونس، سوریه، ترکیه، پاکستان، امارات، عراق و افغانستان دانست.

وی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: این میزان در مدت مشابه سال قبل 107 قلم کالا بوده که به 32 کشور جهان صادر شده بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار