افزایش بازدیدازموزه مردم‌شناسی اسدآباد

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد از افزایش 36 درصدی بازدید از موزه مردم‌شناسی اسدآباد نسبت به سال 93 خبر داد.
کد خبر: ۱۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱ 06 April 2015

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد از افزایش 36 درصدی بازدید از موزه مردم‌شناسی اسدآباد نسبت به سال 93 خبر داد.

به گزارش فارس؛ کامران اکبری‌شایگان در اسدآباد، با اشاره به اینکه سه مدرسه شبانه‌روزی و یک خوابگاه ورزشی شهرستان برای اسکان مسافران نوروزی آماده‌ شده بود، اظهار داشت: با آماده‌سازی این اماکن 262 نفر در مدارس و 32 نفر در خوابگاه ورزشی شهرستان اسکان داده شدند.

وی از وجود 3 هزار و 384 چادر مسافرتی در پارک‌ها و حاشیه بلوارهای شهر اسدآباد در ایام تعطیلات خبر داد و گفت: در این چادرها 13 هزار و 536 نفر مسافر اقامت داشتند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد با بیان اینکه دو روستای حبشی و ملحمدره به عنوان روستاهای هدف گردشگری شناخته شده‌اند، افزود: در ایام تعطیلات نوروز 9 هزار و 174 نفر مسافر و گردشگر از این دو روستا بازدید کردند.

این مسئول با اشاره به چاپ و نصب 10 بنر با عنوان خوشامدگویی و تبریک ایام نوروز به گردشگران نوروزی در ورودی شهر، یادآور شد: با توجه به تقارن ایام فاطمیه با ایام نوروز در مبادی و سطح شهر نیز چهار مورد بنر با موضوع تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) نصب شد.

اکبری‌شایگان از برپایی نمایشگاه صنایع دستی شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و افزود: این نمایشگاه با ایجاد پنج غرفه در محل موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان برپا شده بود.

وی به استقبال خوب مسافران نوروزی از نمایشگاه صنایع دستی اسدآباد اشاره کرد و ادامه داد: طی تعطیلات عید نوروز امسال محصولات صنایع دستی شهرستان به ارزش 60 میلیون ریال به فروش رسیده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد با بیان اینکه سفره هفت‌سین در موزه تاریخ و فرهنگ و ورودی شهر اسدآباد برپا شد، افزود: طی مراسم استقبال از مسافران نوروزی 94 با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان هدایایی شامل سفال، بسته‌های فرهنگی گردشگری و کتاب به مسافرین نوروزی اهدا شد.

این مسئول با بیان اینکه مسابقه عکاسی از آثار تاریخی و گردشگری شهرستان را نیز در ایام نوروز برگزار کرده‌ایم، تصریح کرد: همچنین برای معرفی آثار تاریخی و گردشگری شهرستان چهار مورد بنر در سطح شهر نصب شده است.

اکبری‌شایگان از افزایش 50 درصدی بازدیدهای انفرادی و اکیپی از واحدهای بین راهی اسدآباد در ایام نوروز امسال خبر داد و تصریح کرد: طی این ایام 62 مورد از واحدهای بین راهی نظارت و بازرسی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکیپ نظارت و بازرسی از واحدهای بین راهی متشکل از میراث فرهنگی، اماکن، بهداشت، دامپزشکی و تعزیرات بوده است.

این مسئول با اشاره به بازدید از اماکن اقامتی و پذیرایی شهرستان در ایام تعطیلات نوروز، گفت: در این ایام بازدیدهای مشترکی نیز با ادارات فرمانداری، تبلیغات و اصناف از مساجد، نمازخانه‌های بین راهی، محل اسکان مسافران، پمپ بنزین‌ها و مراکز بین راهی انجام شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد از فعالیت و همکاری 265 نفر در ادارات مختلف در قالب عوامل اجرایی خدمات سفر شهرستان در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و عنوان کرد: جمعیت هلال احمر نیز در این ایام چادرهای نماز، دوستدار کودک و امداد برای راهنمایی مسافران برپا کرده بود.

اکبری‌شایگان یادآور شد: در نوروز امسال معاون سرمایه‌گذاری اداره کل همدان از ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان بازدید و از خدمات انجام شده در ایام نوروز به مسافران اعلام رضایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: 6 هزار نسخه نقشه راهنمای شهرستان و خلاصه زندگینامه سیدجمال‌الدین اسدآبادی چاپ و توسط داوطلبان هلال احمر بین مسافرین نوروزی توزیع شد.

این مسئول از افزایش 36 درصدی تعداد بازدیدکنندگان از موزه مردم‌شناسی اسدآباد نسبت به سال 93 اشاره کرد و یادآور شد: در ایام تعطیلات نوروزی امسال معاون فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور از این موزه بازدید کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار