صدور۱۰۲ قلم کالابه سایرکشورها

مدیر گمرک همدان از صادرات ۱۰۲ قلم کالا به ۲۹ کشور جهان خبر داد و گفت: مجوز واردات خودرو و لوازم آرایشی از گمرک همدان گرفته شده است.
کد خبر: ۱۹۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸ 05 March 2016

مدیر گمرک همدان از صادرات ۱۰۲ قلم کالا به ۲۹ کشور جهان خبر داد و گفت: مجوز واردات خودرو و لوازم آرایشی از گمرک همدان گرفته شده است.

به گزارش تسنیم ، جمال خشوعی با اشاره به اینکه گمرک همدان همکاری و تعامل لازم را با تجار و بازرگانان استان همدان دارد، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 102 قلم کالا از استان همدان به 29 کشور جهان صادر شده است.

وی افزود: انگلستان، آلمان، سوئد، اسپانیا، رومانی، اسلواکی، هلند، بلژیک، ایتالیا، لهستان، اکراین، صربستان، روسیه، بلاروس، قزاقستان، ترکمنستان، ارمنستان، تایلند، فیلیپین، چین، هند، مصر، تونس، سوریه، ترکیه، پاکستان، امارات، عراق و افغانستان مقصد کالاهای صادراتی همدان بوده است.

خشوعی با بیان اینکه تعداد کالاهای صادراتی استان همدان در مدت مشابه سال گذشته 117 قلم بوده و به 36 کشور صادر شده است، تصریح کرد: تجار و بازرگانان استان همدان با سیاست‌های اتاق بازرگانی باید بازاهای هدف صادراتی کالاهای همدان را افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه رتبه گمرک همدان از 48 در سال گذشته به 40 در سال 94 ارتقا پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر روند انجام امور گمرگی تجار و بازرگانان استان همدان روند مناسبی پیدا کرده است که سبب انجام سریع فعالیت‌های گمرکی شده است.

مدیر گمرک همدان با اعلام اینکه مجوز واردات خودرو و لوازم آرایشی بهداشتی از گمرک همدان گرفته شده است، تصریح کرد: در حال حاضر کالاهای وارداتی در یک روز و کالاهای صادراتی در کمتر از یک روز ترخیص می‌شود که سبب رضایتمندی بازرگانان شده است.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی تجار و بازرگانان می‌توانند بدون مراجعه به گمرک کارهای خود را انجام دهند، تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر تجار و بازرگانان استان همدان صادرات خود را از گمرکات سایر استان‌ها انجام می‌دادند و با تسهیل امور گمرکی به دنبال این هستیم تا تجار و بازرگانان را علاقمند به انجام صادرات خود از گمرک همدان کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه چهار میلیون و 703 هزار دلار کالا در بخش مواد شیمیایی استان همدان صادر شده است، افزود: مهمترین کالای صادراتی این بخش رزین بوده که تاکنون سه میلیون و 487 هزار دلار صادرات داشته است.

وی از صادرات 33 میلیون و 316 هزار دلار کالا و محصول کشاورزی از استان همدان به سایر کشورها صادر شده است، گفت: صادرات بخش کشاورزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش داشته و 27 درصد صادرات کل استان همدان را به خود اختصاص داده است.

خشوعی با اعلام اینکه صادرات بخش کشاورزی از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 65 درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: این امر نشانگر کاهش قیمت پایه کالاهای بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 26 میلیون و 200 هزار دلار کشمش از استان همدان به سایر کشورها صادر شده است، بیان کرد: کشمش مهمترین کالای صادراتی بخش کشاورزی است که 21.4 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر گمرک همدان سیب زمینی را به عنوان دیگر کالای صادراتی این بخش دانست و گفت: از ابتدای سال تاکنون پنج میلیون و 905 هزار دلار سیب زمینی از همدان به کشورهای اسپانیا، لهستان، اکراین، اسلواکی، رومانی، صربستان، بلژیک، روسیه، بلاروس، قزاقستان، ترکمنستان، ارمنستان، تایلند، امارات، هند، تونس، ترکیه، عراق و افغانستان صادر شده است


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار