لاهوتی خبر داد: سقوط 70 پله‌ای در اکثر شاخص‌های زیست محیطی

کد خبر: ۱۹۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱ 03 March 2016
تابناک گیلان: نائب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس اخذ مالیات سبز را اهرمی قابل‌قبول درجهت حفظ محیط زیست خواند و بر ضرورت به روز رسانی عوارض و مالیات های دریافتی از صنایع آلاینده تاکید کرد.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره اظهارات رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اخذ مالیات سبز و اختصاص آن به حوزه محیط زیست، گفت: در اکثر کشورهای دنیا درنظر گرفتن جریمه‌های سنگین، فرهنگ حفاظت از محیط زیست را میان مردم نهادینه کرده است، تجربه نشان داده هیچ راهی در حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی به جز دریافت جریمه‌های سنگین وجود ندارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اخذ جریمه‌ و مالیات سنگین از صنایع آلاینده به کاهش تخریب محیط زیست کمک بسیاری می‌کند، افزود: به طورحتم اخذ جریمه‌های سنگین، صنایع مختلف و افراد را به سمت و سوی حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی ترغیب می کند؛ به عبارت بهتر این موضوع به فرهنگ حفاظت از محیط زیست میان اقشار مختلف بدل می‌شود.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با بیان اینکه هر فردی که به محیط‌زیست آسیب می‌زند متخلف محسوب شده و باید مشمول اشد مجازات شود، تصریح کرد: متاسفانه کشورمان طی چند سال گذشته در اکثر شاخص‌های محیط زیستی 70 پله سقوط داشته است، بنابراین برای جلوگیری از ادامه این مشکل باید با فرهنگ سازی و اخذ جریمه های سنگین به حفظ محیط زیست کمک کرد.

وی با تاکید براینکه اخذ جریمه های سنگین در کوتاه مدت مشکلات محیط زیستی را حل می کند، تصریح کرد: تداوم روند اخذ جریمه در بلندمدت باعث می شود تا حفاظت از محیط زیست به فرهنگ تبدیل شده و نیازی به کنترل‌های قانونی نباشد.

بائوج‌لاهوتی با اشاره به اینکه اخذ مالیات سبز اهرم قابل قبولی درجهت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی است، تصریح کرد: درحال حاضر صنایع آلاینده عوارض آلایندگی پرداخت کرده و این موضوع در قانون پیش‌بینی شده است، البته دریافت این عوارض تاکنون نقش بسزایی در رفع آلایندگی صنایع و کارخانه‌ها داشته است؛ البته لازم است تا میزان مالیات ها و عوارض به روز شود، به عبارت بهتر نباید میزان عوارض مربوط به چندین سال گذشته باشد چون این موضوع نتیجه عکس خواهد داشت.

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با تاکید بر استفاده از ابزارهای کنترلی مانند اخذ جریمه و مالیات سبز درجهت حفظ محیط زیست، تصریح کرد: درشرایط فعلی حتی باید از تردد خودروهای فرسوده با عمر بالا باید عوارض بالا دریافت شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس کل بانک مرکزی درمراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست توجه به اقتصاد سبز را حائز اهمیت خواند و گفت: باید اهرم‌های سیاست‌گذاری جهت دستیابی به کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست فعال باشند و از طریق جریمه‌های آلودگی یا مالیات‌ها به حفظ محیط زیست کمک شود./
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
آقای نماینده مالیات سبز برای جیب شما خیلی کمه باید از سبز و قرمز گذشت.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار