ساماندهی 113 گلزارشهدای آمل درانتظار تامین اعتبار

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آمل گفت : 113 گلزار شهدای شهری و روستایی این شهرستان برای ساماندهی و بهسازی همچنان درنوبت تامین اعتبار استانی وملی است.
کد خبر: ۱۹۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶ 09 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، احمد سیفیان عمرانی افزود: در این تعداد گلزار شهدای آمل پیکر پاک 474 شهید مربوط به دوران پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی تدفین شده و برای ساماندهی گلزار این شهدا به حدود 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.


وی با بیان اینکه در شهرستان آمل 195 گلزار شهدا وجود دارد و پیکرپاک یکهزار و 42 شهید والامقام در این گلزارها آرامیده اند، ادامه داد: در سالهای اخیرتاکنون فقط ساماندهی 75 گلزار شهدای شهرستان که در آن 568 شهید دفن هستند، به پایان رسیده است..


رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل اضافه کرد: هم اکنون طرح ساماندهی 8 گلزار شهدا در روستاهای آمل درحال ساماندهی است.


سیفیان با اشاره به اینکه یکی از دلایل مهم در تاخیر وطولانی شدن اجرای این طرح در شهرستان آمل کمبود اعتبار است، گفت: انتظار از همه دستگاه های اجرایی ونیز افراد خیر در این بخش کمک مالی برای تسریع در اجرای طرح های ساماندهی گلزارهای شهدای شهرستان است.


وی اضافه کرد: یکی از برنامه های بنیاد شهید پس از اتمام ساماندهی گلزارهای شهدا برای حفظ و نگهداری و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت، تحویل آن به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. 


بنا به فرمان تاریخی امام(ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید در 22 اسفند ماه سال 1358 همه ساله 15 تا 22 اسفند درکشور هفته بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار