عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با تابناک خبر داد:

آیت الله هاشمی شاهرودی و موحدی کرمانی گزینه های ریاست خبرگان

تابناک تهران- «کسانی که به نظر می رسد در مظان مساله ریاست خبرگان این دوره قراردارند،آیت الله هاشمی شاهرودی و موحدی کرمانی هستند که شایستگی این سمت را دارند. این دو بزرگوار در حال حاضر نیز عضو هیات رییسه هستند.»
کد خبر: ۱۹۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 14 March 2016
 گمان می رفت سایه سنگین انتخابات مجلس بر خبرگان این مهم را به محاق ببرد اما این گونه نشد. لیست تهران و پیروزی طیف فکری آیت الله هاشمی با نام «خبرگان مردم» و حذف نام های مشهور از خبرگان پنجم روایتی جدید این دوره بود.حذف چهره هایی چون آیات یزدی،مصباح،جنتی از خبرگان شوکی بود که به وارد شد اما اکنون زمان انتخاب گذشته و رقابت به پایان رسیده و خبرگان رهبری در غیاب این چهره ها باید شخصی رابرای ریاست برگزیند.

در غیبت چهره ای چون مرحوم آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی به عنوان دو رقیب قدرتمند برای هاشمی، به نظر می رسد،روزهای طلایی آیت الله برای جلوس بر صندلی قرمز ریاست خبرگان آغاز می شود.

هنگامی که واپسین روزهای سال 90 کرسی را به مرحوم کنی واگذار کرد هیچ کس نمی دانست که او دو سال بعد قرار است در انتخابات 92 با مدیریت جریان های سیاسی و فکری طرحی نو در فضای کشور دراندازد و از میان همه حرف ها و حدیث ها نام حسن روحانی، روحانی نزدیک به وی از صندوق رای بیرون بیاید.

پس از درگذشت آیت الله مهدوی کنی،درحالی که بسیاری تصور می‌کردند، آیت‌الله هاشمی شاهرودی که مورد حمایت هاشمی رفسنجانی هم بود، به صندلی ریاست تکیه بزند اما آیت‌الله محمد یزدی بعد از کناره گیری هاشمی شاهرودی، توانست با 47 را هاشمی رفسنجانی را شکست بدهد و تبدیل به چهارمین رئیس مجلس خبرگان شود.

به نظر می رسد در این دوره نیز بخت با آیت الله یار نیست. چرا که دو گزینه آیت الله شاهرودی و موحدی کرمانی مورد توجه اعضای این دوره هستند.قرار است، روز 4 خرداد سال 95 ریاست دو ساله و قطعی مجلس خبرگان رهبری نیز انتخاب شود اما آیا هاشمی می تواند در این دوره ریاست خبرگان را از آن خود کند؟

حجت الاسلام حسین ابراهیمی،عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با تابناک در خصوص گزینه های ریاست خبرگان در این دوره می گوید:کسانی که به نظر می رسد در مظان مساله ریاست خبرگان این دوره قراردارند،آیت الله هاشمی شاهرودی و موحدی کرمانی هستند که شایستگی این سمت را دارند. این دو بزرگوار در حال حاضر نیز عضو هیات رییسه هستند.

وی در ادامه افزود: معمولا پیش بینی های سیاسی حدسی است و هنوز خبر از تغییرات در آینده نداریم اما این دو گزینه مناسب ترین افراد در میان خبرگان برای ریاست هستند.

ابراهیمی ریاست هاشمی بر خبرگان را غیر ممکن دانست و اظهار داشت:در خصوص آقای هاشمی باید گفت که شرایط به نفع وی برای تصدی کرسی ریاست مجلس خبرگان نیست چرا که اکثریت مجلس خبرگان احساس دیگری در خصوص وی دارند. هرچند ما ایشان را پیرو ولایت می دانیم اما برخی از اعضا احساسا دیگری دارند. اظهارات آقای هاشمی به نظر برخی از اعضای خبرگان نشان از روش دیگریست. اکنون اردوگاه آقای هاشمی با گذشته متفاوت است و این مسائل درصد موفقیت وی را برای کسب رای ریاست خبرگان به صفر می رساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار