95درصدآسانسورها دارای مشکل فنی

مدیر کل استاندارد همدان گفت: با توجه به وضعیت نامناسب آسانسورها باید نسبت به اجباری کردن بازرسی دوره ای آسانسورها اقدام کرد.
کد خبر: ۱۹۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹ 17 March 2016
مدیر کل استاندارد همدان گفت: با توجه به وضعیت نامناسب آسانسورها باید نسبت به اجباری کردن بازرسی دوره ای آسانسورها اقدام کرد.

به گزارش ایرنا،سید سعید میرنظامی مدنی در کارگروه استاندارد سازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات اظهار کرد: بررسی های صورت گرفته گویای این است که بیش از 95 درصد از آسانسورها دارای مشکل فنی هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بازرسی اولیه اجباری بوده و مالکان تنها بواسطه دریافت پایان کار ساختمانی ملزم به مراجعه به اداره استاندارد برای دریافت تاییدیه هستند.

وی تاکید کرد: در زمینه مبحث 15 مقررات ملی ساختمان نیز امید می رود ناظران سازمان نظام مهندسی با دقت نظر بیشتری نظارتها را انجام دهند.

وی تاکید کرد: نظام مهندسی می تواند مالکان را مکلف کند تنها از شرکتهای دارای مجوز و پروانه بهره برداری برای نصب آسانسور استفاده کنند.

وی پیشنهاد داد: یکی از شروط بیمه کردن آسانسورها ارائه گواهی بازرسی دوره ای باشد تا مالکان مجبور به بازرسی دوره ای آسانسورها شوند.

مسئول امور آزمایشگاه ها و صنایع فلزی اداره کل استاندارد همدان نیز گفت: بدون توجه به اینکه حدود 90 درصد شهروندان از آسانسور استفاده می کنند ایمن بودن این وسیله نقلیه ضروری است.

محمد علی استقامتی یادآوری کرد: استاندارد آسانسور از فروردین ماه سال 82 اجباری شد ولی این موضوع در همدان از سال 85 اجرایی شد.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت طراحی و مونتاژ آسانسور ولی یک طراح هم وجود ندارد و بیشتر آسانسورها کپی برداری شده هستند.

وی تاکید کرد: باید افرادی بعنوان مدیر فنی در شرکتهای نصب آسانسور جذب شوند که دارای دانش کافی باشد تا علاوه بر مشاوره بتواند آسانسور ایمنی در اختیار بهرهبردار قرار دهد.

کارشناس اداره کل استاندارد همدان گفت: بیشتر آسانسورها از نظر طراحی دارای اشکال هستند چون مناسب آن واحد مسکونی نبوده و آسانسور در محل پرت و ناکارآمد ساختمان نصب شده است.

استقامتی افزود: سازمان نظام مهندسی مبحث 15 مقررات ملی ساختمان را نادیده گرفته و شاهدیم ابعاد، ارتفاع، عایق کشی دیواره و حریم آسانسورها استاندارد نبوده و سروصدای حال از بالا و پایین رفتن آسانسور، نارضایتی ساکنان را به همراه داشته است.

وی بیان کرد: هفت شرکت بازرسی آسانسور و 27 شرکت نصب آسانسور در همدان فعال است و بیش از 20 شرکت نیز بصورت غیرسمی و فاقد مجوز فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: در حالیکه خدمات پس از فروش و نصب در آسانسور بسیار حارئز اهمیت است برخی از شرکتهای فاقد مجوز و از دیگر استانها اقدام به حضور در همدان و نصب آسانسور کرده و موقع بروز مشکل پاسخگو نیستند.

وی بیان کرد: یک هزار آسانسور در کشور مورد بازرسی قرار گرفت که 95 درصد از انها که بیشتر مربوط به ادارت و نهادهای دولتی بود دارای مشکل فنی بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار