ثبت ۲ میلیاردی موقوفه جدید

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند گفت: از آغاز سال جدید تاکنون ۴ موقوفه جدید به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شهرستان نهاوند به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۲۰۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲ 10 April 2016

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند گفت: از آغاز سال جدید تاکنون ۴ موقوفه جدید به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شهرستان نهاوند به ثبت رسیده است.

به گزارش تسنیم،حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدرضا خزایی در نهاوند اظهار داشت: اولین موقوفه امسال نهاوند وقف سه دانگ از یک عمارت مسکونی به مساحت 250 متر و به ارزش یک میلیارد ریال است که خانم فاطمه سیدان این عمارت را با نیت تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی وقف کرد.

وی گفت:همچنین موقوفه دوم یک قطعه زمین به مساحت چهارصد متر و به ارزش یک میلیارد ریال در روستای تپه یزدان نهاوند و با نیت ساخت زینبیه در این روستا وقف‌شده است.

خزایی اظهار داشت: موقوفه سوم وقف یک قطعه زمین به مساحت 350 متر و ارزش 100 میلیون ریال و با نیت ساخت مسجد است که توسط آقای جمشید کولیوند در روستای قیلاب بخش خزل نهاوند انجام شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند بیان کرد: موقوفه چهارم شهرستان نهاوند در سال جدید وقف یک قطعه زمین به مساحت 400 متر و به ارزش 110 میلیون ریال با نیت ساخت مسجد در روستای برجک نهاوند اهدا شد.

خزایی گفت: با موقوفاتی که از ابتدای سال جدید تاکنون به ثبت رسید تعداد آنها در نهاوند به بیش از 100 موقوفه رسیده است و بر اساس نیت واقفان مردم از برکات آنها بهره می‌برند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان نهاوند دارای بیش از 24 بقعه متبرکه می‌باشد که آستان مقدس شاهزاده محمد (ع) و امام‌زاده ابراهیم (ع) و امام‌زاده جعفر (ع) از مهم‌ترین این رقبه ها هستند که همگی ثبت ملی شده‌اند و بیشترین مراسم‌های ملی و مذهبی و دینیدر این اماکن متبرکه برگزار می شود و سالانه نزدیک به 150 هزار زائر در ایام سال نو در این مکان‌های مقدس حضور می‌یابند.

وی با اشاره به نیازهای شهرستان و اثرات وقف بر زندگی دنیوی و اخروی واقفان در نهاوند گفت: با توجه به‌سختی زندگی مردم به علت تورم و مشکلات اقتصادی در شهرستان نهاوند و روستاهای آن بیشتر نیازمند به ساخت خوابگاه، ازدواج جوانان، تحصیل و اشتغال هستیم و در جلسات توجیهی با واقفان قبل از ثبت خیریه آنها در این موارد با واقفان صحبت می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار