مسافران بازگشته ازعراق علايم بيماري راجدي بگيرند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي ايلام گفت: با توجه به شرايط بهداشتي موجود در عراق، مسافراني كه از اين كشور وارد ايران مي شوند بايد چند علائم و نشانه بيماري ها را جدي بگيرند.
کد خبر: ۲۱۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰ 16 April 2016

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي ايلام گفت: با توجه به شرايط بهداشتي موجود در عراق، مسافراني كه از اين كشور وارد ايران مي شوند بايد چند علائم و نشانه بيماري ها را جدي بگيرند.


به گزارش تابناک ایلام؛دكتر راضي ناصري فراظهار كرد: اين افراد بايد علامت هاي مهمي چون هر نوع خونريزي داخلي و بيروني، تب، تنگي نفس، اسهال و استفراغ را جدي بگيرند و در صورت داشتن اين علائم هر چه سريعتر به مراكز درماني مراجعه كنند.
وي افزود: هم اكنون 10 نيروي بهداشتي به صورت شبانه روزي در پايگاه بهداشتي پايانه مرزي مهران مستقر هستند و از افراد داراي چنين علائمي نمونه گيري مي كنند و در صورت مشاهده موارد مشكوك فرد را به مراكز درماني ارجاع مي دهند.
ناصري فر يادآور شد: در اين غربالگيري ها بيشتر بيماري هاي واگير و مسري چون آنفلوآنزا، سل، مالاريا، سالك، سرخك مد نظر است و تاكنون موارد متعددي از اين بيماري ها در ميان بيماراني كه از سفر عراق به كشور بازگشته اند، شناسايي و مورد پيگيري درماني قرار گرفته است.
وي تاكيد كرد: البته عمده نمونه گيري ها مربوط به مسافران تابعه كشور عراق است كه از طريق مرز مهران وارد خاك ايران مي شوند و قبل از ورود به كشور از آنها نمونه گيري، آزمايش و چكاب به منظور پيشگيري از ورود عوامل بيماري زا انجام مي شود.
رئيس مركز بهداشت ايلام در مورد نظارت و كنترل سلامت كاروان هاي زيارتي نيز گفت: قبل از ورود اعضاي هر كاروان به داخل كشور در خصوص مشاهده علايم بيماري در ميان زائران از رابط و مسئول كاروان ها سئوالاتي پرسيده مي شود و در صورت تاييد بيماري در هر يك از اعضاي كاروان، از فرد بيمار نمونه گيري و آزمايش انجام مي شود و در صورت تاييد بيماري، از طريق ارجاع به مراكز درماني تحت مداوا قرار خواهند گرفت./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار