آموزشگاه درجه‎داری ارتش در یزد راه‌اندازي مي‌شود

کد خبر: ۲۱۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 18 April 2016

به گزارش تابناک یزد،نماينده ارتش در بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس استان يزد با بيان اين استان يزد به رغم داشتن بيش از 500 شهيد و 700 جانباز و ايثارگر از ارتش، تاكنون فاقد واحد و يگاني از ارتش بوده است، از راه‌اندازي آموزشگاه درجه‌داري ارتش در اين استان در آينده نزديك خبر داد.


امير سرتيپ دو "محمدسعید آدابی"ضمن گراميداشت روز ارتش جمهوري اسلامي(29 فروردين‌ماه)، گفت: استان يزد يكي از استان‌هايي فاقد واحد و يگاني از ارتش است ولي با اين حال آمارها بيانگر نقش پررنگ يزدي‌ها در ارتش جمهوري اسلامي است به نحوي كه استان يزد در طول جنگ تحميلي هشت ساله، 505 شهید و بالغ بر 700 جانباز و ایثارگر ارتشي داشته است.

وي همچنين به جمعيت 800 نفري پیشکسوت بازنشسته ارتش در استان يزد اشاره كرد و گفت: آمارها بيانگر علاقه مردم يزد به ارتش علي رغم نبودن پايگاه نظامي ارتش در اين استان است و هم‌اكنون نيز جوانان زيادي از استان در يگان‌ها و پادگان‌هاي ارتش در اقصي نقاط كشورمان مشغول به وظيفه هستند.

نماينده ارتش در بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس استان از ويژگي يزدي‌ها به وابستگی، علاقه و احساس مسئولیت آنها نسبت به مرز و بوم‌شان اشاره كرد و گفت: یزدی‎ها در تمام ادوار نشان دادند که در هر گروه و جناح يا با هر وابستگی‎ای كه باشند، هميشه پايبند به تلاش براي حفظ اسلام و مملكت خود بوده‌اند.

وي در مورد اين كه يزد فاقد يگان و پادگان ارتش است نيز اظهار كرد: استان یزد به لحاظ موقعيت جغرافيايي و سوق‎الجیشی از دوارن قبل از انقلاب تاكنون از امن‌ترين مناطق كشور محسوب مي‌شود لذا در برنامه‎ریزی و طرح‎ریزی ارتش، نيازمند ايجاد واحد يا يگاني در اين خصوص نبوده است.

آدابي با اشاره به بازديد چند سال پيش جانشين فرماندهي كل ارتش از يزد، عنوان كرد: صحبت‌هايي در مورد ايجاد واحدي در يزد در قالب برنامه‌هاي آینده ارتش شده و قرار است طي سال جاري يا سال آينده یک آموزشگاه درجه‎داری ارتش در یزد راه‌اندازي شود.

وي افزود: مصوبه‌ي ايجاد اين مركز نيز از طریق فرماندهی کل ارتش صادر شده و پيگيري تامين اعتبارات آن در حال انجام است.

وي ابراز اميدواري كرد كه با تأسیس این آموزشگاه درجه‌داری، علاوه بر تعديل نيروهاي متخصص نظامي در كل كشور و رفع نياز استان در پاسخ به علاقه‌ي وافر يزدي‌ها به ارتش،  بين 500 تا 700 نفر نيز در اين مركز مشغول به فعاليت شوند.

مشاور ارتشي اداره كل حفظ آثار استان يزد به ويژگي بارز ارتش جمهوري اسلامي يعني نظم و انضباط به عنوان شالوده تمام کارهای مدیریتی اشاره كرد و گفت: خوشبختانه ارتش كشورمان با برخورداري مناسب از اين ويژگي، از لحاظ قدرت و تخصص، زبانزد کشورهای منطقه است و حرف‌هاي زيادي براي گفتن در منطقه جغرافیایی خاورمیانه دارد.

آدابي افراد ارتشي را نیروهایی بی‎ادعا، پرکار، فروتن و نمونه خواند كه هر مسئولیتی به آنها داده شود، بدون ادعا و خواسته آنرا انجام می‏دهند و خود را مقید می‎دانند که کار را به نحو احسن انجام دهد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار