معلم، شمعي كه مي سوزد تا بسازد

ایلام-تابناک- شمع مي سوزد و روشني مي بخشد، اما معلم مي سوزد و مي سازد انسانها را و روشني مي بخشد ذهن هاي تار و انديشه ها را بارور مي كند، چراغ راه هدايت مي شود و آيه هاي مهرباني و دانايي را زمزمه مي كند در گوش و جانت.
کد خبر: ۲۲۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 01 May 2016
معلم اي هدايتگر انسانها از جهل و ناداني، اي فروغ جاودان راه الهي، اي هديه ناياب آفرينش و اي شكوه پاك الهي، تو بهترين گوهر درياي عشقي كه همه هم و غمت را براي دانايي انسان از ناداني و بي سوادي بكار مي گيري.
معلمي را هنر نام نهاده اند زيرا كه معلمي شغل نيست عشق مي خواهد و ايثار، علاقه مي خواهد و انگيزه، پويايي مي خواهد و بالندگي تا بتوان بهترين راه و روش زندگي را بشر بياموزد.
معلمي را پيشه انبيا خوانده اند زيرا همان گونه خداوند پيامبري را بر مي گزيند تا قومي را از جهل و ناداني رهنمون كند، معلم نيز مي كوشد تا در كسوت شغلش انسانها را از جهل و تاريكي به سوي دانايي و نور هدايت كند.
معلم را شمع و چراغ ناميده اند همان گونه كه روشني مي بخشند، معلم نيز مي سوزد تا از پرتو نور علم و دانشش ذهن هاي خفته را بيدار كند و آنها را بسوي خير و بهترين ها رهنمون باشد.
معلم را گوهر ناياب آفرينش نام نهاده اند زيرا گوهر مي درخشد و زيبايي مي دهد اما معلم مي پرورد و افتخار به ارمغان مي آورد، بالنده مي كند ذهن ها را و هدايت مي كند از گمراهي به سوي رستگاري.
اگر علم و دانش، اگر صنعت و تكنولوژي، سياست وفرهنگ، اقتصاد و هنر روز به روز بالنده تر و پيشرفته تر مي شود، همه مديون هدايتگري معلمان و انديشمنداني است كه ذهن هاي نابارور را توانا مي كنند و هوش هاي خفته را بيدار و آگاه تا براي بشريت بهترين ها را به ارمغان آورند.
معلم گلي از گلستان باغ آفرينش است كه به اين كره خاكي زيبايي مي بخشد و رايحه اي به دلپذيري گل ياس دارد كه ذهن هاي خوابيده را هوشيار و مست مي كند.
بايد قدر دانست و تقدير كرد از اين فداكاران راه علم و دانش كه با تلاش هاي بي دريغ خود در راه پويايي و اعتلاي جامعه بشري مي كوشند.
امروز دوازدهم ارديبهشت ماه مصادف با سالروز شهادت فيلسوف بزرگ شهيد مرتضي مطهري را روز معلم نام نهاده اند تا در اين روز گرامي داشته شود مقام و مرتبه همه معلماني كه با تلاش بي وقفه خود براي بالندگي و رهايي انسانها از جهل مي كوشند.
معلم گرامي روزت مبارك

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار