واکسن‌های موسسه رازی به کشور ترکیه صادر می‌شود

کد خبر: ۲۲۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 04 May 2016


رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از صادرات واکسن های این موسسه به کشور ترکیه خبر داد.

حمید کهرام در گفتگو با مهر، ضمن اشاره به دیدار با مدیرعامل و مدیر فنی شرکت «رلیواک» ترکیه اظهار داشت: در این دیدار که به درخواست هیئت ترک با هدف آشنایی با فعالیت های موسسه رازی و بررسی چگونگی همکاری های مشترک برگزار شد، این هیئت برای صادرات واکسن های انسانی موسسه رازی به ترکیه ابراز تمایل کرد.

وی افزود: این شرکت بیشتر سفارشات خود برای تامین واکسن های مورد نیاز در ترکیه را از طریق واردات از کشورهای اروپایی تامین می کند و همکاری با موسسه رازی گامی در جهت توسعه مراودات بین دو کشور همسایه خواهد بود.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه به گفته مدیرعامل این شرکت ترکیه ای تا چند ماه گذشته، صنعت تولید واکسن در ایران برای ترک ها ناشناخته بود، گفت: امروز واکسن های ایرانی از نظر وزارت بهداشت ترکیه به رسمیت شناخته شده است و امیدواریم به زودی واکسن های تولید شده در موسسه رازی وارد بازار دارویی کشور ترکیه شود.

وی بیان کرد: در این نشست مقرر شد واکسن های فلج اطفال، سرخک، ام.ام.آر (سرخک، سرخجه، اوریون) و آنتی سرم مار پس از دریافت تاییدیه وزارت بهداشت ترکیه به این کشور صادر شود.

کهرام افزود: موسسه رازی، طی روزهای آتی مدارک و گواهینامه های مورد نیاز این واکسن ها را برای اخذ تاییدیه وزارت بهداشت ترکیه، در اختیار این شرکت قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا سمیناری یک روزه به منظور معرفی موسسه رازی و تولیدات آن، توسط این موسسه در کشور ترکیه برگزار می شود.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه این موسسه تولید کننده هفت واکسن مهم انسانی سرخک، سرخجه، اوریون، فلج اطفال، کزار، دیفتری و سیاه سرفه است و به طور کامل نیاز کشورمان به این واکسن ها را تامین می کند، گفت: صادرات واکسن های پزشکی و دامپزشکی مازاد بر نیاز داخل، به کشورهای دیگر به ویژه همسایه، از سیاست های این موسسه در سال جاری محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار