قائم مقام شهردار قم در حوزه سرمایه‌گذاری:

اجرای پروژه فاینانس در بلوار پیامبر اعظم قم توجیه اقتصادی ندارد

قائم مقام شهردار قم در حوزه سرمایه‌گذاری با اشاره به طرح‌های موجود برای اجرا در بلوار پیامبر اعظم گفت: انجام پروژه‌های فاینانس در بلوار پیامبر اعظم اقتصادی نیست.
کد خبر: ۲۴۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹ 17 June 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمدرضا معرفت با بیان اینکه طی هشت ماه گذشته هفت گروه خارجی خواستار اجرای پروژه در بلوار پیامبر اعظم(ص) در قالب فاینانس بوده‌اند، گفت: شهرداری با این درخواست‌ها به دلیل اینکه به دنبال جلب مشارکت و سرمایه‌گذاری مستقیم هستیم مخالفت کرده است.

وی با بیان اینکه فاینانس نیاز به وثیقه‌های سنگین دارد که از عهده شهرداری بر نمی‌آید، اظهار کرد: در شرایط کنونی انعقاد قراردادهای فاینانس که بیشتر ورود به اجرا و ساخت پروژه است و عملاً سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست.

قائم مقام شهردار در حوزه سرمایه‌گذاری با تأکید بر اینکه آینده بلوار پیامبر اعظم(ص) روشن است، گفت: یکی از مسائل اصلی در این طرح، بدنه مسیر اصلی است که دارای پیوست فرهنگی است.

معرفت وجود موزه‌های فرهنگی، فرهنگسراها، مراکز فرهنگی هنری را از جمله مزیت‌های کم نظیر این پروژه ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر برای حدود 20 بلوک طرح توسعه پیامبر اعظم(ص) سرمایه‌گذاران خوبی جذب کرده‌ایم.

قائم مقام شهردار قم در حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم با بیان اینکه طرح توسعه بلوار پیامبر اعظم(ص) نیازمند نظام اجرایی مشخصی است گفت: لازم است از ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی بلوار برای رشد و تعالی اقتصاد قم استفاده کنیم.

معرفت با تأکید بر اینکه رغبت و زمینه فراوانی برای سرمایه‌گذاری در قم وجود دارد، تصریح کرد: هتل‌سازی، پروژه‌های تفریحی گردشگری و... از جمله ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری قم است که می‌تواند کمبودهای شهر در این زمینه را برطرف کند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری تسهیلات و امکانات بسیار خوبی را برای سرمایه‌گذاری در شهر قم در نظر گرفته است، اظهار کرد: هدف شهرداری رفع محدودیت‌های شهری با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی است.

قائم مقام شهردار در حوزه سرمایه‌گذاری با بیان اینکه قم به شدت نیازمند هتل‌های بین‌المللی مناسب برای گردشگران خارجی است، اظهار کرد: بلوار پیامبر اعظم(ص) باید نماد حضور گردشگران خارجی باشد بنا بر این ساخت و به کارگیری استراحتگاه‌ها و هتل‌های 5 ستاره در قم یک امری ضروری است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار