محیط زیست یزد مانع ادامه عملیات اکتشاف و بهره‌برداری از معدن D19

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق مجوزهای محیط زیست را تنها مانع ادامه عملیات اکتشاف و بهره‌برداری از معدن D19 اعلام کرد.
کد خبر: ۲۵۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 25 June 2016

به گزارش تابناک یزد،جواد عسکری  در نشست صاحبان صنایع و مدیران معدنی شهرستان بافق اظهار داشت: گرچه مکاتبات و رایزنی‌های زیادی با سازمان محیط زیست در مورد مجوز بهره‌برداری از معدن D19 انجام شده اما هنوز این سازمان مجوز فعالیت در این منطقه معدنی را صادر نکرده است.

وی با اشاره به اینکه ذخیره معادن خوراک شرکت‌های بزرگ و کارخانجات جوارمعدنی است، خاطرنشان کرد: در صورتی که از همین امروز به فکر تامین خوراک صنایع جوار معدنی بافق نباشیم به زودی با مشکل کمبود مواد معدنی مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق عنوان کرد: برنامه‌های شرکت سنگ آهن مرکزی به گونه‌ای است که چشم‌انداز 20 ساله تامین خوراک برای صنایع جوار معدنی را در نظر گرفته است.

عسکری بیان داشت: همه زیرساخت‌های دسترسی به معدن D19 فراهم است و جاده دسترسی آن نیز تا مرحله عقد قرارداد برای زیرسازی و آسفالت پیشرفت کرده است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق اظهار داشت: بنا بر گفته مدیران صنعت، معدن و تجارت، ذخائر D19 به بیش از 100 میلیون تن می‌رسد که می‌تواند خوراک بسیار خوبی برای واحدهای جوار معدنی باشد.

عسکری همچنین گفت: شش گمانه زنی اکتشافی در این منطقه زده شده است و برای تکمیل اکتشاف و استخراج هشت سال زمان نیاز است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار