نیروی انتظامی در بخش های علمی و پژوهشی درخشیده است

فرمانده انتظامی استان قم گفت: نیروی انتظامی در کنار فعالیت های اجرایی، عملیاتی و انتظامی شاهد درخشش قابل توجهی در بخش های علمی و پژوهشی بوده است.
کد خبر: ۲۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷ 19 April 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از پایگاه خبری پلیس قم، سردار کاظم مجتبایی در جلسه ای با رییس سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا، با بیان اینکه انسان نباید اهداف بلندپروازانه که امکان دسترسی به آن ها نیست را در برنامه خود قرار دهد، تصریح کرد: این برای ما خیلی مهم است چرا که مجموعه تحقیق ها و پژوهش ها در ناجا طی سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته و نردبان پیشرفت و رشد را به خوبی طی کرده و به کمال نسبی رسیده است.

وی تاکید کرد: در استان قم نیز باید این کمال تحقق پیدا کند که این امر بدون برنامه ریزی، توجه و نگاه به آینده محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت های پژوهشی در حوزه امنیت در فرماندهی انتظامی استان قم مشخص شده است، بر لزوم برنامه ریزی در حوزه های مطالعاتی تاکید کرد و گفت: باید چارچوب کلی در این حوزه با موضوع امنیت باشد تا بتوان آن ها را برای آینده مورد بهره برداری قرار داد . 

مجتبایی با بیان اینکه وقتی یک نیاز از چند جانب مطرح می شود، دلالت بر اهمیت و اولویت بالای آن دارد، تصریح کرد: باید اولویت ها شناسایی و با تمرکز بر واقعیات مصداقی حرکت کنیم. 

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه با اشاره به اینکه چند اولویت را رهبر معظم انقلاب در حکم سردار اشتری تعیین کردند، اضافه کرد: مواد مخدر، قاچاق، تصادفات و تلفات جاده ای و بحث معیشت بود که این اولویت ها برای کل ناجا و به خصوص استان قم مورد توجه است و باید در دستور کار قرار بگیرد. 

وی در ادامه از ایجاد یک اندیشکده در استان در آینده نزدیک با بهره گیری از ظرفیت بالای مراکز حوزوی خبر داد و اظهارداشت: پلیس قم می تواند این اندیشکده را تاسیس کند تا در حوزه دین و امنیت نتایج خوبی حاصل شود. 

رییس سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در نیروی انتظامی حدود 14 سال است که مراکز تحقیقاتی فعال شده است، گفت: با توجه به تاکید فرمانده ناجا در این سال ها قریب به پنج هزار پروژه تحقیقاتی انجام شده است. 

سرهنگ هادی شیرزاد افزود: نیروی انتظامی در سال 94 ، ارائه پژوهش هایی در حوزه دین و امنیت با مرکزیت استان قم که یک منبع غنی از نظر مراکز علمی و حوزوی می باشد را نه تنها برای کشور که حتی برای جامعه جهانی اسلام در دستور کار دارد. 

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از موضوعات امنیتی و اخلاقی مرتبط با پلیس و جامعه با مسائل دینی و مذهبی پیوند دارد، اظهار داشت: باید در این زمینه با استفاده از اساتید و کارشناسان علمی، مذهبی و حوزوی توانمند در استان قم، نیازهای پژوهشی استان و حتی کل کشور شناسایی و اولویت بندی شده و در این راستا اقدامات لازم انجام شود. 

وی با بیان اینکه طراحی مدل علمی موضوعات و نیازهای اولویت بندی شده بر عهده محققان است، تصریح کرد: نیروی انتظامی یکی از مراجع پیشرو در رسمی کردن پروژه ها در کشور است، زیرا که دو وجه محقق و بازوی اجرایی را دارا می باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار