استاندار قزوین:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند همراهی نخبگان و دلسوزان نظام است

استاندار قزوین گفت: با تکیه بر دانشمندان و نخبگان دلسوز و متعهد داخل کشور و استان می توان اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی و صنعت را محقق کرد.
کد خبر: ۲۵۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 05 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، ششمین جلسه نشست صمیمانه افسران و فرماندهان جبهه جنگ نرم با هدف بررسی نقش دانشگاه و دانشگاهیان در تحقق راهبرد سال و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه روز سه شنبه در سالن جلسات حسینیه سپاه قزوین برگزار شد.

فریدون همتی در این جلسه اظهارداشت: نقش دانشگاه و دانشگاهیان در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر است و این افراد باید ارتباط تنگاتنگی با صنعت و کشاورزی داشته باشند.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی با تغییر در نظام سیاسی کشور، نظام سیاسی پیشین به طورکامل کنار گذاشته شد ولی نظام های دیگر مانند نظام برنامه ریزی، اقتصادی مانند گذشته بکار خود ادامه داد و نتوانست با تراز نظام جمهوری اسلامی تدوین و برنامه ریزی شود.

همتی در ادامه به دشمنی بدخواهان انقلاب در طول تاریخ اشاره کرد و یادآورشد: دشمن همیشه درصدد ضربه زدن به نظام بوده و در این اواخر نیز با فشار تحریم ها به دنبال ایجاد آشوب های داخلی، اجتماعی و طراحی سناریویی بسیار دقیق برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران بود.
 
وی اظهارداشت:بامواضع مقتدرانه مقام معظم رهبری و تدابیر حکیمانه ریاست جمهوری و مذاکرات تیم مذاکره کننده هسته ای فعالیتهای خوبی صورت گرفت و حرکت بزرگی در سطح بین الملل اتفاق افتاد.

استاندار بیان کرد: امروز درخواست مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایجاد اقتصادی پویا و قوی در مقابل هر شوک سیاسی و ایجاد یک اقتصاد عدالت محور، مردم محور، درون زا و برون گراست.

همتی در ادامه به دیداراخیر مسئولان با ریاست محترم جمهوری اشاره کرد و گفت: فرامین رهبری را با جان و دل قبول داریم و به اقتصاد مقاومتی باور داریم و برای تحقق آن همه تلاش خود را بکار خواهیم بست.

وی گفت: تولید محصولات دانش بنیان برای ارتقاء کیفیت در تولید و کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت راهکار مناسبی است.

استاندار اضافه کرد: ارتباط دانشگاه با حوزه کشاورزی و صنعت برای ما بسیار مهم است و در این زمینه با تکیه به دانشمندان متعهد و استان کارهای بزرگی در این حوزه ها صورت گرفته و در بخش اقتصاد مقاومتی می توان ایده های جدیدی مطرح کرد.

در ادامه چند تن از روسای دانشگاهها و دانشجویان در زمینه اقتصاد مقاومتی و ارتباط آن باصنعت و راهکارهای حفظ حجاب دیدگاههای خود را مطرح کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار